PROTOTYPE full game singleplayer ^^nosTEAM^^ Pc
2014-04-22, 5:20 AM


A történet ott kezdõdik, hogy Alex egy hullaházban tér magához, és a boncolni készülõ vegyvédelmi ruhás dokik õszinte meglepetésére felkel a tepsibõl, és futva távozik a helyszínrõl. Ez viszont csak a kezdete a nem mindennapi dolgoknak Manhattan életében. Mercer úr ugyanis amnéziás, fogalma sincs róla, hogy ki õ, miért volt a hullaházban, és hogy egyáltalán miért tud olyan dolgokat tenni, amelyeket eddig csak szuperhõsös filmekben láthattunk. Alex ugyanis képes függõleges házfalakon felfutni, hatalmasakat ugrani, siklani a levegõben, autókat hajigálni, és ez még csak a kezdet. A történetet Alex szemszögébõl követhetjük nyomon, amolyan visszaemlékezés formájában.

Elõször is eszébe jut, hol lakik, így mindenekelõtt Alex lakására kell ellavíroznunk a most még egészen rendben lévõ városban. A játék Manhattan szigetén játszódik, ahol az egész szigetet keresztül-kasul bejárhatjuk már a játék kezdetén is. Hatalmas a játéktér, és Alex sebességétõl – na meg a mi ügyességünktõl – függõen akár több mint 5 percbe is beletelhet, mire átjutunk az egyik végébõl a másikba. Elég sok híres helyszínt és épületet találunk a játékban, ami biztosít minket afelõl, hogy New York szívében járunk. Chrysler Buildsler Building, Empire State Building, Central Park, Harlem és még sok már nevezetes helyszín és épület vár arra, hogy kalandjaink során futkározásaink és pusztításaink színhelye legyen. Amikor megérkezünk Alex lakásához, állig felfegyverzett katonákat találunk, akik nyilvánvalóan Alexre várnak. Viszont valahogy be kell jutnunk anélkül, hogy felkeltenénk a derék bakák figyelmét. Itt jön képbe a játék egyik legmeghatározóbb eleme, a consume, avagy bekebelezés. Itt aztán szó szerint az vagy, amit (vagy akit) megeszel. Alex ugyanis képes bárkit a saját testébe olvasztani egy kis véres animáció kíséretében, ezzel felvéve annak külsejét, megszerezve életerejét és emlékeit. Rengeteget fogjuk ezt használni a játék során, ugyanis bizonyos karakterek emlékein keresztül ismerjük meg tulajdonképpen a történetet, ezen kívül életerõt és álcát is így szerezhetünk. Ahogy fõhõsünk nyeri vissza az emlékeit, úgy válik világossá minden szépen lassan. Ezekbõl az emlékképekbõl épül fel a Web of Intrigue, azaz a "Cselszövés hálója", amit összerakva felgöngyölíthetjük a nagy összeesküvést, a város szomorú sorsa és Alex között fennálló köteléket.

Így hát keresni kell egy jóképû bakát, majd a bõrébe bújva egyszerûen besétálhatunk a kéglibe. Persze nem csak katonákkal lesz dolgunk a játék folyamán, az túl egyszerû lenne. Egy ismeretlen vírus is felütötte a fejét a szigeten, mely ahelyett hogy megtizedelné a lakosságot, vérszomjas zombit csinál belõlük. Ekkor jelenik meg egy igen titokzatos fegyveres szervezet, a Blackwatch, akik könyörület nélkül ellepik a várost tankokkal és helikopterekkel, hogy megfékezzék a járványt. Így aztán hatalmas csatatérré változik Manhattan, a zombik és a két katonai csoport között pedig ott rekedünk mi, akire mindenki vadászik. Persze rajtunk kívül egymással is eléggé el vannak foglalva a felek, így a városban járva-kelve (repkedve), szemtanúi lehetünk kisebb-nagyobb összecsapásoknak. A térképen nyomon követhetjük, hogy a város mely részeit foglalták el a zombik és melyeket uralja a katonaság, ez pedig a játék menetével folyamatosan változik. Késõbb elõkerül Alex húgocskája és a volt nõje is, valamint kormányzati emberek, katonai vezetõk és egy gonosz mamutcég, akik mind részei a történetnek.

Persze sûrûn elõ fog fordulni, hogy egy nagyobb hirig közepébe csöppenünk, például egyedül egy egész szakasznyi gépesített gyalogság ellen. Szerencsére a futkározáson és repdesésen kívül egyéb szuperképességekkel is megáldott minket a genetika. Képesek vagyunk mindenfélét kialakítani az Alex testét átjáró rejtélyes, sötét anyagból. A karmokkal parizer módjára szeletelhetjük az embereket, a buzogánnyal tankokat döngölhetünk a földbe, az ostorral még akár helikoptereket is lekaphatunk a levegõbõl – minden helyzetre megvan a megfelelõ eszközünk. Persze ha nem akarunk átváltozni, maradhatunk a jól bevált módszereknél is, autókat, tereptárgyakat és persze embereket hajigálhatunk mindenfelé, a katonáktól elvett fegyverek garmadájával irthatjuk a népességet, de akár beugorhatunk tankokba, APC-kbe, és helikopterekbe is, ha úgy tartja kedvünk: Alex bármilyen fegyvert tud kezelni és bármit elvezet. De csak akkor, ha megvan hozzá a képzettségünk.


Képzettségeket megfelelõ számú evolúciós pontból tudunk vásárolni, amit az ellenfelek kitartó kaszabolásával és a küldetések után kapunk. Így fejleszthetjük a fegyverarzenálunkat, a karmot, a pörölyt, gyorsabb futást, ugrást és bekebelezést vásárolhatunk, és persze a játék legdurvább fegyvereit is, a Devastator Attackeket. Ha elég magasra tornásszuk fel Alex életerejét, lehetõségünk van elsütni a Devastator támadások egyikét, amelyet a videókban is láthattunk. Az egyiknél hatalmas csápok csapnak ki fõhõsünk testébõl, egy jó nagy sugarú körben megritkítva a populációt, egy másikkal hatalmas tüskéket növeszthetünk a betonból, felnyársalva mindent és mindenkit a közelünkben, és ehhez hasonlók. Ezeknek a támadásoknak a kivitelezése elég nehéz, viszont nem a játékmenet miatt. A bûnös az irányítás.

A fejlesztõk meg sem erõltették magukat, úgy ahogy van, átrakták a konzolos irányítást PC-re. Futkározásnál és sima verekedésnél még nem is olyan vészes, de amint megkapjuk az elsõ kombóinkat és különleges képességeinket, igencsak bedurvul a dolog. A célzási rendszer pocsék. Elvileg a Tabot nyomva tartva és az egeret mozgatva tudunk célpontot választani, viszont ez nem igazán mûködik. Ezen kívül a kombók és speckó mozdulatok kivitelezése igazi rémálom, mert az összes ilyen mindössze 4 gombra van leosztva. Ez egy idõ után nagyon frusztráló tud lenni, fõleg ha már összes kombót megvettük, mert akkor aztán hatalmas káosz lesz az irányítás az összeakadó mozdulatok miatt, egy csata közepén pedig, mondanom sem kell, élet-halál kérdése, hogy azt tegye a karakterünk, amire mi utasítjuk.


Sajnos itt nem érnek véget a negatív dolgok, ugyanis a grafika sem valami tökéletes. Az épületek és a környezet iszonyat szürke, mintha valaki egy doboz LEGO-t borított volna a játéktérre. Hatalmas, szögletes épületek, téglalapok és kockák, semmi változatosság, sehol egy horpadás vagy ledõlt ház, túl steril egy zombi-apokalipszishez képest. A katonák mind ugyanúgy néznek ki az utolsó pixelig, ahogyan az autókból és a járókelõkbõl is csak egy-két modell van. Egy fajta tank, egy fajta APC, két helikopter, ennyi. Minden szürke és a nagy tömeg ellenére is sivárnak hat, ami rettentõen unalmassá válik egy idõ után. Alex animációi viszont meglepõen jóra és hangulatosra sikeredtek – ha sikerül egy pár mozdulatot megfelelõen összekombózni, hatalmas élmény és látvány a harc. Ezen kívül meglepõen folyamatos a játék, elég keveset töltöget a hatalmas területhez és részletességhez képet. Indítástól számítva pár pillanat alatt már vígan ugrándozhatunk a Blackwatch katonák kiontott beleiben.

Igencsak sajnálom, hogy a küldetések mind egy kaptafára készültek. Menj ide, nyírd ki ezt, menj oda és robbantsd fel azt, menj amoda, kebelezd be amazt, kb. ennyi. Nem aknázzák ki az Alex speciális képességeiben rejlõ lehetõségeket. Vannak melléküldetések is, amolyan arcade jellegûen, gyûjtögethetünk gömböket, futkározhatunk checkpointokhoz idõre, repülhetünk célba, vagy ész nélkül mészárolhatunk pontokért, ami önmagában nem rossz móka, de nagyon elüt a fõsztoritól és megtöri a játékmenetet. Nem hiszem, hogy Alexnek lenne ideje vagy kedve csak úgy futkározni és repdesni egy zombikkal és katonákkal teli harcmezõ közepén. Ha már itt tartunk, a városban hatalmas a káosz, ami persze érthetõ, viszont amikor egy négyzetméterre jut két civil, négy katona, hat zombi és egy tank, akkor már nem olyan mókás a dolog. Nem egyszer azért haraptam fûbe a betonon, mert annyian támadtak egyszerre, hogy mozdulni nem tudtam, csak estem-keltem, és nem volt kiút, erre persze a nehézkes irányítás is rásegített. Szerencsére a játék automatikusan ment majdnem minden sarkon, így nem túl nagy megrázkódtatás, ha egyszer-egyszer otthagyjuk a fogunkat, majdnem onnan folytathatjuk, ahol elhaláloztunk.


az irányítással sincs minden rendben, viszont a játékbeli szabadság hihetetlen nagy, és hatalmas élmény felhõkarcolók közt ugrálni, autókat hajigálni helikopterekre és masszív mészárlásokat rendezni New York utcáin. Minden PC tulajnak melegen ajánlom.

CPU: Intel Core2 Duo 1.86 GHz or AMD Athlon 64 X2 4000+ or better
RAM: Vista 2 GB RAM / XP 1 GB RAM
VGA: All NVIDIA GeForce 7800 GT 256 MB and better chipsets. All ATI Radeon X1800 256 MB and better chipsets - - 100% DirectX 9.0c with Shader Model 3 support
DX: Microsoft DirectX 9.0c
OS: Windows (with Service Pack 3) and DirectX 9.0c or (Windows Vista with Service Pack 2)
HDD: Hard Drive Space: 8 GB of uncompressed hard disk space (Plus 500MB for swap file.)
Hang: DirectX 9.0c compliant sound card

ODD: 100% Windows(R) XP/Vista - compatible 4X DVD-ROM drive or better (600
K/sec sustained transfer rate) and drivers

Ajánlott periféria: 100% Windows(R) XP/Vista - compatible mouse, keyboard and drivers

Telepités:
1. Install
3. játszol



 

Kategória: O - P | Hozzáadta:: stansfield
Megtekintések száma: 728 | Letöltések: 100
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]