Mutatott bejegyzések: 1681-1692
The first moments of a survival game, when it's good, are as exciting as they are disorientating. There are whole worlds full of potential, stretching as far as the eye can see. Mountains to climb and mine, creatures to hunt and run away from bravely, gargantuan lists of things to craft – how on earth do you choose what to do first?
|
A Call to Arms alapjai ismerősek lehetnek bárki számára, aki játszott a stúdió előző játékaival (a már említett Man of War-sorozattal), vagy akár a néhai és hazai Stormregion valamelyik programjával: modern érában játszódó taktikai programról van szó, amelyben a feladatunk az, hogy a különböző megszabott szabályrendszerek alapján (amelyekből egyelőre nincs túl sok) egységeinkkel legyaluljuk az ellenséget. |
A Day of Infamy egyelőre csak félkész állapotban került fel a Steam Workshopba, így csak azok tölthetik le, akik feliratkoznak a bétára, és számítani kell rá, hogy lesznek hibák. A csapat a közösséggel együtt szeretné elkészíteni a végleges változatot, így szívesen vesznek minden visszajelzést. Az inspirációt egyébként a Day of Defeat adta, emiatt hasonló a névválasztás is. |
Húsz évvel ezelőttre, 1996-ra nyúlik vissza a sorozat története, elvégre akkor indult útjára a franchise. Kezdve a The Webbel, majd évente az olyan követőkkel, mint a Timeshock!, a Big Race USA, valamint a Fantastic Journey. Ezek közül talán a második lett a legsikeresebb, a legismertebb, ami nem is csoda, hiszen egy rendkívül kidolgozott flipper volt az eredmény. |
A játék lineáris módon vezet végig több eltérő hangulatú világán: a sekély vizektől eljutunk a mélytengerekig, meglátogatunk romvárosokat, sőt, különleges gépezetek belsejébe is bekukkanthatunk. Mindenütt más és más lények vesznek minket körül, de a játékmenet lényegesen sehol sem változik meg. Vagy, hogy pontosabban fogalmazzak, a játékmenet igazából soha nem indul be. |
A játékosok ebben a hatalmas, mindig változó világban kereskedhetnek, harcolhatnak, felfedezhetnek -- azaz nagyjából bármit megtehetnek! Döbbenetesen hangzik? Nem csoda; az angol Hello Games nagy fába vágta a fejlszéjét a No Man's Sky-jal. Ráadásul a játékot komoly gazdasági rendszer öleli körül: ha valaki meg akar gazdagodni, csak tessék, de vigyázat, az űrben minden méteren halálos veszedelem les a játékosra! |
A játékosok ebben a hatalmas, mindig változó világban kereskedhetnek, harcolhatnak, felfedezhetnek -- azaz nagyjából bármit megtehetnek! Döbbenetesen hangzik? Nem csoda; az angol Hello Games nagy fába vágta a fejlszéjét a No Man's Sky-jal. Ráadásul a játékot komoly gazdasági rendszer öleli körül: ha valaki meg akar gazdagodni, csak tessék, de vigyázat, az űrben minden méteren halálos veszedelem les a játékosra! |
A Visceral Games változtatott kicsit a játékmeneten, így ezúttal nem kötelező végiglövöldöznünk magunkat a pályákon, hanem lopakodhatunk is. A rendszer hasonló a Far Cry 4 osonós részeihez: először érdemes bemérni az ellenfeleket - itt kamera helyett okostelefon van -, majd mögéjük lopakodni és kivégez... akarom mondani letartóztatni őket. Igen, a Hardline-ban a meglepett ellenfeleket nem megöljük vagy leütjük, hanem megbilincseljük őket. |
A második rész sztorija szorosan követi az első részét, így akik azt kihagyták -- amit meggyónhatnak egy végigjátszással --, néhol egészen értetlenül fognak ülni, és ezzel így veszít is varázsárából a játék. Akik viszont végiglövöldözték magukat az előzményeken, de már túl régen volt vagy rossz az emlékezőképességük, azok számára van egy opció a főmenüben, ami pár képben összefoglalja Max Payne előéletét. |
A játék a kritikusokat kevésbé, de a játékosokat meggyőzte, így talán nem is olyan meglepő, hogy a stúdió már dolgozik is a folytatáson. Az 8-Bit Hordes azonban egy picit változtat az előző játék koncepcióján, ugyanis egy fantasy stratégiát köszönthetünk majd benne. A modern hadviselés elmaradhatatlan egységeitől és fegyvereitől tehát el kell búcsúznunk, helyettük lovakra pattanhatunk, kardot ragadhatunk és varázsolhatunk majd. Vagy legalábbis a birodalmunk népének tagjai megtehetik mindezt. |
A játék a kritikusokat kevésbé, de a játékosokat meggyőzte, így talán nem is olyan meglepő, hogy a stúdió már dolgozik is a folytatáson. Az 8-Bit Hordes azonban egy picit változtat az előző játék koncepcióján, ugyanis egy fantasy stratégiát köszönthetünk majd benne. A modern hadviselés elmaradhatatlan egységeitől és fegyvereitől tehát el kell búcsúznunk, helyettük lovakra pattanhatunk, kardot ragadhatunk és varázsolhatunk majd. Vagy legalábbis a birodalmunk népének tagjai megtehetik mindezt. |
A játékban egy repülőgép-szerencsétlenség egyetlen túlélőjét irányíttjuk, aki egy elhagyott szigeten tér magához, melyet buja erdő borít, tele veszélyekkel. Hogy a kezdeti szituációt milyen akció követi, teljes egészében a játékoson múlik: nekiláthatunk, hogy építsünk magunknak egy tábort, rakhatunk tüzet, próbálhatunk jelezni a többi repülőnek, szerezhetünk élelmet és küzdhetünk az elemekkel -- csak az számít, hogy életben maradjunk. |