Sine.Mora-SKIDROW PC
2015-06-20, 7:50 AM

Rétegjátékot készíteni sosem hálás feladat – ezt mi, magyarok jól tudjuk, ám azt is, miként hozhatjuk ki belőle a maximumot. Erre újabb bizonyítékot szolgáltatott a Digital Reality, amely japán segítséggel elkészítette az utóbbi évek legjobb shoot 'em upját.  
Nem túlzás a bevezető utolsó pár szava, a Sine Mora valóban műfaja kiemelkedő darabja, olyan minőségű alkotás, amely mind játéktervezési, mind művészi szempontból messze túlmutat a „letölthető” és „arcade” címkék kategóriáján is. Teszi mindezt úgy, hogy képes új elemekkel, elgondolásokkal gazdagítani az ipar legrégebbi zsánerét -- már csak ezért is megérdemli a főhajtást. Ha pedig mindehhez hozzáteszem, hogy audiovizuális téren is bátran odaállítható bármely mainstream alkotás mellé, akkor azt hiszem, jogosan dagadhat honfiúi mellünk a büszkeségtől.


A játék tehát egy horizontális shoot 'em up, annak is leginkább a bullet hell alfajába sorolható be, ahol a kihívást nemcsak a folyamatosan érkező ellenfelek leszedése jelenti, hanem a képernyőt kitöltő ezernyi lövedék elkerülése is. A nagy ötlet az, hogy miután antropomorf hőseink időutazók, nem az életerőnkre kell figyelnünk, hanem az időre: a pálya elején megjelenik, hány másodpercünk van annak teljesítésére – ha bekapunk egy találatot, az érték csökken, ha pedig kilövünk valakit, nő. Ez olyan csavar, amely teljesen új alapokra helyezi a műfajt, hiszen eddig megtehettük azt, hogy inkább előremenekülünk, elkerülve az ellenségeket, pihenve és rákészülve a következő hullámra. Itt ez a taktika felér egy öngyilkossággal (lévén elfogy az időnk), így kénytelenek vagyunk mindent és mindenkit lelőni, sőt elébe menni a rohamoknak, hogy találjunk egy áldozatot, aki élete árán megajándékoz bennünket egy-két másodperccel. Esélyünket növeli egy spéci képesség, amellyel lelassíthatjuk az időt; ez nemcsak a manőverezést segíti, hanem az ellenfelek könnyebb levadászását is.

Ennek mennyisége azonban limitált, így jól át kell gondolnunk, mikor és mennyit használunk fel belőle – ugyanez a helyzet a másodlagos fegyverünkkel is, amely ugyan brutális pusztítást végez, ám csak pár töltetünk van. A műfaj szabályai szerint persze power-upokat is begyűjthetünk, amelyek nemcsak ezeket töltik fel, hanem a fő lézerágyút is fejleszthetjük segítségükkel, kilenc szinten. Itt azonban van egy újabb sróf: nagy pofonoknál, ütközéseknél e „bogyók” kirepülnek hajónkból, és csak pár pillanat áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy visszaszerezzük őket – ez ismét létfontosságú, hiszen minél gyengébb a lövegünk, annál több időt emészt fel egy-egy szívósabb dög felaprítása, ami ugye ismét csak az elmúlás felé terel minket.
Mindebből látszik, hogy zseniálisan van összerakva a mechanizmus, amiben nem kis szerepe van Suda51-nek, a japán játéktervezés fenegyerekének. Azt azért kénytelen vagyok megjegyezni, hogy a pályákat kicsit kiegyensúlyozatlannak éreztem: az első egy-két etap néha túl könnyű, akár 40-60 másodperces pluszban is teljesítheted őket, aztán jön egy olyan hosszú szakasz, amely a végletekig ki van centizve, és állandóan vörösen villog a stopper, ami nem kicsit frusztráló – ha pedig elfogynak a kreditjeid, a teljes fejezetet kezdheted elölről... A PC-s játékosoknak ugyanakkor jó hír, hogy bár e műfaj alapkelléke egy jó kontroller, a játék tökéletesen kezelhető csak egérrel, csak billentyűzettel, vagy e kettőt kombinálva, és bár az alapkiosztást megváltoztatni nem lehet, kétféle séma közül választhatsz, így ki-ki megtalálhatja a neki legjobban megfelelő irányítási metódust.


Maga a sztori mód nem túl hosszú, de az, hogy van, eleve plusz pont, hiszen ez a műfaj nem a mély történetekről híres, ráadásul a Sine Mora egy szokatlanul komoly sci-fit tár elénk árulással, erőszakkal, népirtással. Igaz, kicsit nehéz követni, ráadásul egy-egy fejezet a korábban játszott felvonással egy időben zajlik, csak épp egy másik hős szempontjából, ami ugyan hihetetlen pluszt ad a játékélményhez, de rendesen oda kell figyelni a történésekre – nagy szerencsénk, hogy a játék magyar szinkront kapott, így azért valamivel könnyebb dolgunk van. A kampányt három nehézségi szinten tolhatjuk végig, aki pedig igazi kihívásra vágyik, az belevághat az arcade módba, ahol azt is eldöntheti, hogy mely pilótával, hajóval és speciális képességgel száll be a buliba (az időlassítás mellett itt az idő visszatekerése és egy pajzs is rendelkezésre áll). Ezen felül van még egykredites pontszámdöntés, bossharc-tréning, sőt jó pár összetett, több feltétel teljesítését igénylő achievement is, így a shoot 'em upok szerelmesei tartalmas és hosszú ideig tartó szórakozáshoz jutnak.
A profi (ízes káromkodásoktól sem mentes) szinkron mellé épp ilyen nívós zene jár, hála Akira Jamaokának, a Silent Hill játékok komponistájának. Ami pedig a diesel punk atmoszférát tökéletesen életre keltő látványt illeti, azt leírni nem lehet, látni kell -- a játék maga ugyan 2D-s, de a háttér 3D-ben renderelt, egészen magas színvonalon. Ez a magas színvonal, ahogy fent említettem, az egész játékra jellemző, így jó szívvel ajánlom az olvasónak -- elsősorban persze a kitartó és türelmes, a műfajtól nem idegenkedő játékosoknak.

Minimum:
OS: x86 or x64 bit versions of Microsoft Windows XP/Vista/Win7
Processor: MD/Intel single or dual-core processor running at 2.2GHz (Intel Pentium D or AMD Athlon 64 x2 are probably the lowest CPU architectures recommended)
Memory: 1024 MB RAM
Graphics: ATI/nVidia graphic card with at least 256MB of dedicated VRAM and with at least DirectX 9.0c and Shader Model 3.0 support. ATI Radeon HD 3600 and NVIDIA Geforce 8600 are minimum required graphic cards. The game also works on the latest generation of Intel HD 3000 IGPs and AMD 6500 series IGPs but other previous generation IGPs are not supported.
DirectX®: 9.0c
Hard Drive: 300 MB HD space
Sound: Integrated or dedicated DirectX 9 compatible soundcard.
Additional: Memory stated above is for WinXP PCs, add 0.5GB to the above requirements if you are running WinVista/Win7 | Keyboard, XBOX360 Controller (optional) | The game also works on the latest generation of Intel HD 3000 IGPs and AMD 6500 series IGPs but other previous generation IGPs are not supported.

Recommended:
Processor: AMD/Intel dual/triple/quad-core processor running at 2.6 GHz
Memory: 1536 MB RAM
Graphics: ATI/Nvidia dedicated graphic card with at least 512MB of dedicated VRAM and with at least DirectX 9.0c and Shader Model 3.0 support. ATI Radeon HD 3800 series and NVIDIA Geforce GTX260 and above are recommended graphic cards.
Additional: Memory stated above is for WinXP PCs, add 0.5GB to the above requirements if you are running WinVista/Win7 | Keyboard, XBOX360 Controller (optional) | The game also works on the latest generation of Intel HD 3000 IGPs and AMD 6500 series IGPs but other previous generation IGPs are not supported.

Telepítés:
1. Mountolod
2. Telepíted
3. Crackeled
4. Játszól!


Kategória: S - T | Hozzáadta:: stansfield
Megtekintések száma: 541 | Letöltések: 8
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]