Stalker-Clear Sky végigjátszás:1rész
2013-09-12, 5:16 AM

A sztorit nem mesélem csak a feladatokat, mindig nézzük meg a PDA-nkat, egy piros célkereszt mutatja a fő feladatot amiből szerencsére mindig csak 1 van és sárga nyíl mutatja az irányt hozzá, 1 szürke meg a mellékküldetés irányát. Ez utóbbi kicsit felemás, mert sok alkalommal, például a pen-driveok esetében nem azt mutatja merre kellene mennünk, hol vannak eldugva, hanem azt, hogy majd kinek kell elvinnünk. Ezen a pályán a favorit csúzlinger a hosszú dupla csövű sörétes, ezért ezzel érdemes tarolni, lesz hozzá töltelék rendesen. A kedvenc dugi helyem a pálya észak-keleti részén lévő géptelep közepén lévő doboz (a kísérő mellette ücsörög). A PDA térképén a piros ellenséget, sárga semlegest, zöld barátot, a kék fontos személyt (kísérő, árus, szerelő, főnök, stb.) jelöl. A szürke kis pontok hullákat jelölnek, amiket esetleg nem árt átkutatni, hátha van náluk valami ami nekik már nem kell de nekünk még jól jöhet. Tudom csúnya dolog a hullarablás, de ebben a játékban ez egy mondhatni kötelező dolog. Találhatunk náluk felszerelést (fegyver, lőszer, kaja, stb.), de rejtekhelyek infóit is. Kétféle hulla van, az egyik olyan mintha a pálya szerves része lenne, nem lehet átkutatni, nem lehet odébb húzni, míg a másikat lehet, de ezek közül is sok nem jelenik meg a térképünkön, ami vagy hiba, vagy szándékos szívatás találd meg magad ha akarod címszó alapján. Ahogy megkapjuk az irányítást spuli a Rideg nevű csaposhoz, duma, utána vissza a főnökhöz (Lebegyev) majd jön a segélykérő rádióüzenet. Irány a helyi nepper ahol végre kapunk valami felszerelést, majd tovább a kapuhoz ahol a kísérő vár ránk. Nekem itt volt olyan, hogy a táborban belebotlottam egy katona hullájába (vajon mibe halt bele?), rögtön kifosztottam és elvettem a dupla csövű csúzliját. Ha levették rólunk a csukját, irány balra. Első dolgunk legyen a detektor alkalmazásának megtanulása és az első relikvia/artifact felvétele amit Lebegyev bőszen magyaráz nekünk. Egyik kézbe az "alap" detektor a másikba a csavar (6-os gomb). Dobáljuk a csavarokat ha nem koppan akkor arra ne menjünk, kerüljük ki az anomáliát (elején középen kell menni, utána pedig bal oldalon a víz mentén). Ha már pityeg akkor jó helyen vagyunk, menjünk addig lassan amíg sivítani nem fog a készülék. Ha elég közel kerültünk hozzá megjelenik a medúza relikvia (lásd térképen 1), vegyük fel és irány a fő küldi, a 2. őrhely tornya. Ezekről a relikviákról tudni kell, hogy nem fix helyen vannak, hanem egy adott területen mozognak. Ha majd lesz komolyabb detektorunk, mondjuk a velesz, akkor annak kijelzőjén láthatjuk ahogy ide-oda ugrálnak. Ez az első még egy könyebb falat, de később lesznek olyan relikviák amik teljesen körbe vannak véve anomáliákkal. Ott mindig meg kell találni azt a rést, ahol sértetlenül vagy minimális sérüléssel bejuthatunk és ugyan arra meg ki. Némi bug, hogy 1-2 helyen előfordul, hogy a detektor az orrunk előtt jelzi a cuccot, de az mégsem jeleni meg, így felvenni sem tudjuk, ezt majd az adott helyeken jelzem ha eszembe jut. Oda később kell visszatérni és akkor általában már jó lesz. A vízbe ne menjünk, mert sok helyen rádióaktív, inkább kerüljünk. A toronynál gyorsan vegyük el a hullák felszerelését (szedjük le a vaddisznókat, ha menekülni kell akkor a lakókocsi pont jó menedéknek oda nem jönnek be), a létrán fel, lőszer a ládán illetve a közben elpatkoló őrt is megszabadíthatjuk felszerelésétől mielőtt a kitörés megérkezne és mi is elájulnánk.

Megint a táborban eszmélünk fel. Adjuk el a felesleges cuccot a neppernél és vegyük fel a jutalmat (1. flash drive). Ha nem kapjuk meg a pen drive-ot akkor kezdjük újra a játékot, ez egy bug, amit elméletileg már az 5. patch is javít, nálam egyszer fordult elő, pedig a 10-es patch is fent volt már. Irány a főnök, duma, kifelé jövet a szendergő katonával tárgyaljunk aki részletes infót tud adni a PDA használatáról (tőle kaphatjuk meg az egyik flash drive infóját is némi cash ellenében persze). Menjünk a lakatoshoz (Novikov, a lakókocsi szerűségben tanyázik) a 3 mellék feladatért, amiből az első már meg is van hiszen a kereskedő az előbb adta nekünk az első flash drive-ot. Az eladott cuccok árából rögtön fejleszthetünk és javítgathatunk a felszerelésen, de sokat ne költsünk. Fejleszteni igazából a hosszú sörétes puskát (valamelyik áldozattól majd szerzünk egyet) érdemes, illetve az elején az alap pisztoly (PMm amihez hasonlót nálunk a FÉG gyár
PA63 néven gyártott a rendőrség részére) fullra fejlesztése javallott (kaliber növelése nem kell, mivel a 9 millis golyót nehezebb ezen a pályán szerezni, később meg már felejtős a pisztoly), a páncélhoz ne nyúljuk mert hamarosan kapunk másikat, majd azt fejlesszük. Irány megint a kísérő (most a másik kapu) és a mocsár.

Majdnem mindegy milyen sorrendben haladunk, stílszerű arra a célra rárepülni aminél van földi támogatásunk is (egyszerre lehet akár 2-3 feladatunk is), de azt is megvárhatjuk amíg a mieink kivégzik az ellenfeleket, és mi csak felszedegetjük az elhullott felszereléseket. Én a szivattyúteleppel (térképen 4) kezdtem, majd a zsákmánnyal irány a halászfalú, illetve az itt lévő őrtoronynál (5) takarítottam egy kicsit. A torony legfelső szintjén vegyük fel a ládában lévő távcsövet. Még nincs hozzá csúzlink (AK) de ami késik nem múlik. Ez a mondat azokra vonatkozik, akik a patch nélküli alap játékkal játszanak, mert akinek fent van a 10. patch annak már a legelején az őrtorony meglátogatásakor kezébe kerül egy kalasnyikov, igaz csak 30 skuloval. A zsákmánnyal irány vissza a bázisra (kísérő a Halásztelepen mindig van) és megint adjuk el ami nem kell. Ha 2-3 területet elfoglaltunk akkor a 2. flash drive-ot megkapjuk a neppertől, ne felejtsük elvinni a lakatosnak. Már most előre leírom nem érdemes pénzt nagyon tartalékolni mivel lesz egy küldi amiben kirabolnak. Utána minden visszarabolható de a pénz bukta! Jöhet a többi célpont tetszés szerinti sorrendben (templom, déli tanya, leéget falú, lerombolt falú) és az utolsó célpont ami a pálya felső részén van a gyártelep (9) legyen. Mindig nézzük merre mennek a mieink, és mi is arra haladjunk (így lehet a dél-keleti falú lesz az utolsó). Közben ne felejtsük el a hullákat megszabadítani a nekik már felesleges terhektől, illetve az útba eső lila körrel jelölt titkos helyeket is meglátogathatjuk. A géptelepen elég kemény harc veszi kezdetét, és ha türelmetlenek vagyunk akkor egyedül kell megvívnunk ~16 fosztogató ellen. Inkább várjuk meg a mieinket, és velük együtt támadjunk, de persze egyedül sem megoldhatatlan. Az itteni feladatunk csak akkor van kész, ha mindenkit hidegre tettünk, és megérkezett a clear sky csapatunk a terület biztosítására. Ha a csata közben a mieink meghaltak, akkor meg kell várni az újabb csapat érkezését, ami akár órákba is telhet. Ha sokáig nem jönnek a mieink akkor a pálya északi részén középen lévő vasúti töltésre (térképen a 9-es) jussunk el (lásd első bevezető videó) és vegyük fel a méregdrága vintar fegyvert a földről ami amúgy is a miénk volt. A helyi fegyverkovács specialitása pont ez a fegyver, szóval ha fejleszteni akarjuk akkor hozzá kell jönni, és az utolsó pályára ez az egyik legjobb csúzli, bár elsősorban fejlövéshez jó és erőteljesen bukik a lövedék, de akkor is az egyik legjobb fegyver közép és hosszú távra.


a méregdrága VINTAR csúzli (ami amúgy is a miénk volt, lásd videó) a földön gazdátlanul, nem sokáig

Én ezt a példányt mivel elég rozoga állapotban volt eladtam, lesz még pálya ahol kilószám lehet őket összegyűjteni. Ha miénk a géptelep és megérkezett a kísérő akkor már innen is lehet visszaugrani a Clear Sky táborba. A géptelepen a kísérő mellett lévő ládába rakjuk be amire nincs most éppen szükségünk, de eladni se akarjuk, pakoljunk fel maxra (60 kg) és irány a bázis, a biznisz az biznisz. Jutalmul a hős tettünkért kapunk egy CS-3a páncélt, adjunk el a régi bőrdzsekit, ez sokkal jobb. Ha túl sokat szöszmötöltünk, és a mieink nélkülünk oldották meg a géptelep felszabadítását akkor ez a bónusz elmarad értelemszerűen. Emiatt a jutalom miatt írtam korábban, hogy a ruhára ne költsünk eddig. Ez a páncél addig megfelel, amíg meg nem szerezzük a SEVA ruhát. Itt az ingoványban lehet venni a CS-3a módosított változatát a CS-1-et, ami valamivel jobb minden tekintetben (~20%), de sokkal drágább és dupla annyi mindegyik fejlesztés hozzá, szóval pénztárca függő. Sokféle páncél van, ha mindig megvesszük az eggyel nagyobbat és felfejlesztjük az nagyon sok pénzbe kerül. Van az alap ami inkább széldzseki kategória, kár pénzt rá költeni. Van ez amit az előbb kaptuk, tűrhető, bár ha elég pénzünk van akkor rögtön cseréljük le a CS-1-re, mivel utána a SEVA-ra éri meg cserélni, de az eltart egy ideig mire hozzájuthatunk. Az alap éjjellátót megvenni felesleges, nem sokat ér, a fejlettebb 2. generációs változat már elég jó, persze csodák nincsenek. Ha megvan minden hely akkor elméletileg végeztünk a pályával, és irány Cordon, de ha maximalisták vagyunk na meg ha türelmesek akkor maradunk még egy kicsit gyűjtögetni.

Ha van elég pénzünk akkor vegyünk a páncélra ereklyetartót és tegyük bele rögtön a legelső feladatban megszerzett medúzát. Ennek az artifct-nak szerencsére semmilyen káros kisugárzása sincs, viszont csökkenti a radioaktív sugárzás erejét, ez kell nekünk, így már sétálgathatunk a sugárzó vizekben is. Irány a pálya észak-keleti (bal felső) sarka a leszakadt híd. A drótkerítésen csak 1 helyen lehet átmenni (lásd a térképen A pont), az átjáró közelében lesz egy hulla, amit szürke ponttal jelölnek is a térképen, de azért ne este menjünk mert garantáltan nem találjuk meg. Ha átjutottunk a kerítésen maradjunk mellette végig ha lehet, a tócsákat azért kerüljük ki (egyiket jobbról a másikat balról), de semmiképpen se menjünk a töltés közelébe, mert több helyen sugárbombák vannak. A folyóig nem kell elmennünk, irány jobbra a híd alá, lesz egy üreg a vasúti vagon alatt a bokor takarásában, abba be, majd a falnál a matrac jobb sarkában lesz a 3. szintű Velesz detektor, amit nagyon nehéz felvenni, mély guggolás ajánlott. A régi detektor eladható, kőkorszaki példány ehhez képest!


a velesz detektor rejtekhelye lépésről lépésre

Ha kezünkbe vesszük és ráfordítjuk a mögöttünk lévő vödörre akkor rögtön elő is ugraszt egy ereklyét (gravi) prezentálva mennyire tutko ketyere. A gravi- nak nagy előnye, hogy +20 kilóval növeli teherbírásunkat, ami például majd később amikor a 20 kilós tank gépágyút kell elcipelni jól jöhet, de ellensúlyozni kell egy sugárzás elnyelővel, mivel káros kisugárzása is van, a medúza pont erre jó. Innentől kezdve lehet vadászni a még megmaradt 6 ereklyére (lásd térképen pink számokkal), illetve közben felvehetjük az utunkba kerülő rejtett cuccokat. A ereklyék nagyon sokat érnek, a lenti térképen rózsaszinnel jelöltem az összeset, és leírtam mi szokot lenni az adott helyen (de ez változhat is). Az első pályáról a medúzát a sugárzás csökkentés miatt, a gravit a +20 kiló cipelése miatt, illetve a villanást az elektromos hatása miatt, a húscafatot meg a vegyi védelme miatt érdemes megtartani, a többi eladható. Lehet csinálni a mellékküldiket némi pénzért, amiket a körrel (és nem ponttal) jelölt emberektől kaphatunk. 1 feladatra vigyázzunk, amit több helyen is megkapunk, hogy lesz amikor 5.45x39-es AK 74-hez való lőszert kell fuvaroznunk. Ilyet az egész pályán nem lehet szerezni, csak a géptelep raktárában találtam 180 darabot, ami 1 feladatra elég, a másik 2 kielégítéséhez át kell menni Cordon-ba és onnan visszajönni, nem éri meg. Titkos rejtekhelyekről némi pénz ellenében a bártündértől és a fő épületben ülő katonától (ő mutatja be a PDA funkcióit is) kapunk infót. Ez utóbbitól nem kevés (800 ru) ellenszolgáltatás fejében megkaphatjuk a 3. flash drive helyét (a sárga F3-as számnál egy vízből kilógó holttestnél van). Ha mindennel végeztünk irány a déli tanya. A csapostól 1500 ru fejében megkaphatjuk azt az infót aminek birtokában egy 6 lövetű Chaser 13 sörétes puska boldog tulajdonosai lehetünk (a következő pályán ingyen is szerezhető!). Elméletileg nem kell többet ide visszajönnünk, illetve majd a Limaszkba vezető híd leengedése után kapunk egy 50 ezres jutalmat azért jöhetünk majd vissza ha igényt tartunk rá. Ha nincs gubanc, akkor ez a pálya gyorsan kivégezhető, a fő küldetéseket, a Velesz-t és az összes relikviát felszedve kb. 50 perc alatt letudható (mire a játékban ismét feljön a Nap). Adjunk el mindent, csak a felfejlesztett páncélra, néhány relikviára, eü. csomagokra, egy sörétesre, és egy géppisztolyra (+lőszer hozzájuk) van szükségünk. Irány a déli tanya az átkeléshez. Nagyon fontos mindenképpen nappali fényviszonyoknál kelljünk át, mert bár a fogadó bizottságot nem zavarja a fényviszony változás (a koromsötétben ugyan úgy észrevesznek mintha nappal lenne), de minket a túlélésben erőteljesen korlátozni fog a sötétség. A másik fontos dolog, hogy ne legyünk csurig felpakolva, mert a következő pálya elején lesz egy sprint rész minimális fedezékkel.


A 3. flash meghajtót birtokló hulla



Az Ingovány térképe

Jelölések leírása: sárgával a főbb pontok, S-start bázis, F-finish ahol befejezzük a pályát, A-átjáró a kerítésen, pink színnel pedig 1-8-ig a relikviákat (1. az első feladatban lévő).

Térkép:
  • 1 - őrtorony (első feladat)
  • 2 - telep, itt indul a csata
  • 3 - szivattyúállomás
  • 4 - halászfalú
  • 5 - őrtorony (távcső a toronyban)
  • 6 - öreg templom
  • 7 - leégett falú
  • 8 - géptelep
  • 9 - vasúti szerelvény + vintar 5 csúzli (első videó)
  • 11 - észak-nyugati farm
  • 10 - lerombolt falu
  • 12 - fosztogatok/renegátok bázisa
  • A - Átjáró a kerítésen
  • S - Start, kiinduló hely, Tiszta Égbolt Bázis
  • F - Finish, utolsó feladat, déli tanya, kapu Condorba
  • F3 - 3. flash drive (csőszájfék felhelyezésével....)
Relikviák:
  1. meduza
  2. gravi
  3. villanás
  4. kristály
  5. tűzgolyó
  6. villanás
  7. kővirág
  8. húscafat



2. pálya: Cordon

A déli tanyáról jövet egyenesen a katonai bázis felől érkezünk meg Cordon-ba. Ezzel az a gond, hogy kapásból kiszúrnak (mindegy, hogy nappal, vagy a korom sötét éjszakában érkezünk) és a géppuskás úgy leszed minket mint a vöcsköt. Egyébként kipróbáltam, letaroltam mindenkit a katonai bázison, felmentem a géppuskafészekbe mit látni onnan, egész pontosan semmit se látni egy fa takarása miatt abból a területből amerre mi megyünk, tehát rejtély hogy miért szurnak ki minket. Itt az alagút kijáratának a beton koszorún van egy hulla, a mellette lévő hátizsákban lesz majd az egyik flash drive (jegyezzük meg!), de csak később vehető fel, most hiába is nézzük. 2 lehetőség van az irhánk menekítésére:

  1. Futás az első nagy fa mögé, innen le a sziklához úgy, hogy a vékony fa (a szikla után) pontosan köztünk és a géppuskás között legyen így az némileg felfogja a ránk zúduló golyóáradatot. Guggolás a szikla mögött, balra lent a kerítés végénél van egy keresztbe kidőlt fa. Ezt jobbról kerüljük meg (ami sok idő), vagy megpróbálunk alatta MÉLY GUGGOLÁSBAN átjutni. Az átbujást javaslom, de hogy még nehezebb legyen, pont a fa alá tettek néhány üres ládát, nehogy már csak úgy átsuhanjunk a fa alatt. Szóval még innen a szikla mögül dobjuk oda egy gránátot, hogy a ládák összetörjenek vagy lőjük szét őket. Na most nagy levegő és spuli le a fához, át a fa alatt és északnak fel miközben folyamatosan kapjuk a golyókat a seggünkbe, nyomogassuk a medkit-et bőszen, és ha elfogyna a sprint sávunk akkor meg az energiaitalt. Balra (még lőtávolon belül) lesz egy tábor, ahol esetleg mutánsokba botolhatunk. Ha elég messzi vagyunk akkor kikáromkodhatjuk magunkat, kb. 15.-re sikerül is, talán.....:))) bár ezen leírás alapján akár elsőre is.
  2. Ha már átjöttünk Cordon-ba akkor kinyílik a másik kapu is Cordon-ba az ingovány jobb felső sarkában, tehát ahogy átjöttünk ne menjünk ki a szabadba hanem rögön irány is vissza a mocsárba. A kísérővel ugorjunk a Géptelephez és a renegátok bázisa mögötti kapun át disszidálhatunk Cordon-ba, ez 10x jobb megoldás.

Nekem itt volt olyan, hogy amikor visszajöttem a déli tanyán lévő kísérő átváltott pirosba és tűzet nyitott rám, pedig távcsővel a kezemben baromira nem voltam ellenséges. A 2. lehetőség tovább tart, viszont idegkímélőbb. Innentől ha visszamegyünk az ingoványba a kísérők már pénzért dolgoznak! Cordonban ahogy a térkép is mutatja látogassuk meg Szidorovics-ot, majd tovább a Semleges bázisra. A híd előtt a buszmegállóban katonákba botlunk, ha sikeresen kivégeztük őket és maradt még 1-2 élő szabadúszó, akkor jutalmat kapunk érte, de kicsi az esélye, kivéve, ha felfejlesztettük az AK-t és távcsövünk is van mert az most nagyon jól jön a katonák ellen! A híd utáni Semleges bázison beszéljünk a vezetővel, majd a tömlöcben lévő ezredessel. Itt is van 1 fegyverkovács akinek szintén kéne 3 infó, ha akarjuk vegyük fel. A bázis közepén az udvaron az átjárónál van egy láda, amire nincs most feltétlen szükségünk, azt rakjuk bele. Vissza a híd előtti malomhoz, kapjuk el az itt lévő katonákat, majd a járműbázison lévőket is. Itt lesz egy ezredes, akinél ott lesz az 1. flash drive. Könnyű megismerni (már ha nem arccal lefelé fekszik) mert csak rajta van gázmaszk. Azt vettem észre ha előbb felvettem a fegyverkovácstól a 3 meghajtó megszerzésére irányuló feladatot, akkor nem volt nála a ketyere, de ha előbb megszereztem a meghajtót és csak utána vettem fel akkor meg nála volt (1.5.0.5 patchnál, 10-esnél már javítva). A csatában elhullottaktól szedjük össze a fegyvereket és adjuk el a Semleges bázison lévő neppernek (ő többet ad értük mint Szid). Menjünk vissza a fogolyhoz, aki most végre elmondja a csomag pontos helyét (a legtöbbször a malom padlásán volt) amit Szidorovics-nak kell elvinni. Elméletileg ennyi és mehetünk a következő pályára a fosztogatók székhelyére a szemétdombra.


kézigránáttal elkövetett vendetta a katonai bázison lévő géppuskás ellen,


lehet hogy technokol is volt abban a gránátban?

Az 2. flash drive-ot, illetve a hozzá vezető infót a semleges bázison lévő nepper adja, a rejtekhelye pedig nem más, mint a katonai bázis előtt lévő átjáró, mint ahogy azt már korábban említettem A beton koszorú tetején lévő hulla hátizsákjában van az aranyoskám. Itt mindenki eldönti maga kell-e neki egyáltalán, ha meg kell akkor vagy futva megszerzi, esetleg megy egy kört az ingoványon át, vagy odateszi magát a kb. 20 katona elé. Érkezni a bal oldalon kell mert arrafelé senki sincsen, egyedül a lépcső tetején szokot lenni egy tag. A ház sarkában el lehet bujni, a keritésnél viszont azon keresztül is eléggé sokszor tüzet nyitnak majd ránk. A bal oldali épület két ablakrácsán át befelé az épületbe, és a saroktól érdemes tarolni szépen egyessével. Engem zavart a hangosbemondó, szerencsére a tölcsért ami a fő épület tetején van ki lehet lőni és lön csend. Arra vigyázni kell, hogy a katonák idővel újratermelődnek. Amíg a bázisuk területén vagyunk addig nem, de ha odébb mentünk vagy 10 méterrel akkor máris megjelenik az utánpótlás, és persze ki lenne az első, ha nem a futva érkező géppuskás:(((( A bázis bal oldalán a kerítésre rá van dőlve egy fa, azon át lehet mászni, de a harc szempontjából annyira nem jó megoldás, mert a fakerítés lécein át leszednek. A 3. flash drive helyét a faluban kb. középen ahol a vezető is van az egyik újonc katona (Drifter/Vándor) árulja (800 ru). Ő alap esetben nincs a faluban, a falú vezetőjének első feladataként kerülünk vele kapcsolatba, neki kell segíteni a kutyák lelövésénél, utána lesz itt a falu közepén megtalálható. Arra vigyázzunk, hogy egy idő után valamitől meghal, és magával viszi az infót is! Viszont a 10. patch feltétele után sem kaptam meg tőle a szükséges infót, mindig elhajtott. Sajna ez a bug továbbra is fent áll a játékban, még mindig hibásan van scriptelve. Ha mégis kell a drive akkor külső segítséget kell igénybe vennünk, töltsük le EZT a csomagot, a játék főkönyvtárába másoljuk be a benne lévő gamedata könvytárat és a tartalmát. Utána a játék könyvtárában lévő fsgame.ltx állományt nyissuk meg egy normális text editorral (editpad, notepad2, notepad++) és a $game_data$ = false| true| $fs_root$| gamedata\ sorban a false érteket írjuk ár true-ra, mentsük el és már meg is vagyunk. Ha most szóbaállunk a sráccal, akkor lesz egy eladó infója, amiben a falutól kissé északra lévő titkos bázison a dél-nyugati keritésen belül lévő hulla kezénél a ládában lesz a kütyü. NEM KELL ÚJ JÁTÉKOT KEZDENI! Ennyire egyszerű a javítása, nem tudom ez a készítőknek miért nem megy???


a felső képen a kiteritett tábornok gázmaszkban, az alsón a Drifter még az infarktusa előtt

Aki gyűjtögető életmódot folytat az itt is megteheti. Van 1 olyan mellék küldetés amiben egy AK-t kell visszaszerezni a járműraktár (6) területén, az épület padlásáról. Két becsapós dolog is van ebben a feladatban. Az első az hogy az épületen belül lévő létrán fel lehet mászni ugyan a padlásra csak hát nem ezen a padláson, hanem az e felett lévőn van a cucc. Oda feljutni az épület végén lévő gerendákon felmászva, a falon végigmászva és a tető résén beesve lehet. A második az, hogy az AK egy elborult hűtőszekrényben van aminek az ajtaja csak résnyire nyílik ki, ha közel megyünk hozzá bezáródik, rá kell lőni valamivel oldalról és megint kinyílik. Nagyon macerás felvenni, de ha a tetejére felmászunk akkor esetleg sikerül! Érdekes még a leszakadt vasúti híd (4) felett lévő téranomália, amibe bele lehet ugrani. Ezt akkor kell használnunk, ha a falú központtól északra vezető út alatt lévő átjáróban tanyázó katonától (tábornok sofőrje Szimeon Avicskin) felvesszük a PDA keresős feladatot.


a tábornok talpnyalója

Van egy olyan titkos hely ami a semleges bázis feletti dombon van egy fán. A fára úgy lehet feljutni, hogy 2 ága kicsit lelóg a domboldalra, és ha szemben állunk a táborral akkor a jobb oldalira a dombról lehet futásból ráugrani, utána meg már csak séta az ágakon guggolásban. A leszakadt vasúti híd alatta (4) sok alkalommal kérhetnek segítséget a támadó mutánsok ellen, egy-egy ilyen alkalommal 750-et kaszálhatunk. Volt hogy ide, a titkos táborba (8) és a járműbázisra (6) egyszerre kellett volna mennem. A másik remek pénzkereseti lehetőség, a csatákban elhullottak felszerelésének összeszedése és eladása. Cordon-ban az északi részén lévő kapunál (nálam a térképen 15) van időnként komoly csata, de ez viszonylag ritkán jön össze. Ami viszont mindig összejön és mindig kimaradok belőle (csak a végeredményt látom) az a Semleges bázistól nyugatra lévő átjáróban (14) lévő csata. A katonai bázist (9)is megtámadhatjuk a katonák felszerelése miatt, de kössük fel a gatyát ehhez a feladathoz. Ráadásul lesz is egy olyan mellék feladat amiben pont ide a katonai bázisra kell behatolni egy eü. csomag miatt.


éjszakai invázió eredménye, csak az állatvédők meg ne lássák:)

Ezen a pályán 2 kereskedő is van, és nyilván mindenkibe felmerül a kérdés vajon melyiknél jár jobban az ember. Venni nem szoktam (kivéve a SEVA ruhát, de azt sem itt), erre vonatkozóan nem végeztem tesztet, eladásra viszont igen. Például kipróbáltam az éjszakai csillagnál (ami 6000-et ér): az egyik zsoldos 2400-at adott volna érte, Silov (Semleges bázis árusa) 3750-et, Szidorovics 5400-at, így úgy tűnik itt ez utóbbi nyert. Nézzük a fegyvereket, használt fegyver esetében durván 20% a különbség Silov javára, tehát ezt meg nála érdemes eladni.

Itt Cordonban majdnem biztos, hogy találkozunk a kitöréssel, de amíg nem mentünk át a Szeméttelepre / Sötétvölgybe addig nem. Csak annyit kell csinálni, hogy a PDA által jelölt helyre fussunk el és várjuk ki a végét. A kitörés Cordonban elég gyakori lesz a későbbiekben, a Szemétdombon, a Sötétvölgyben és az Agropromban fordul még elő, a többi helyeken valami miatt nem. A mocsárban az első feladatot a toronyban beleszámíthatjuk, de ott máskor sose találkoztam kitöréssel.

3 artifakt van a pályán, ezek is jelölve. Ha valakinek dugi hely kell arra a semleges bázis közepén vagy a híd alatt lévő láda ajánlott. Ezen a pályán már lehet venni a kedvenc sörétesemet a Chaser 13-at, de ha valaki nagyon smucig akkor az egyik artifact (2) mellett a fűben parkoló mozdonynál is mindig van egy! Sőt már az ingoványban is lehet szerezni a bártündértől megvehető infó segítségével. Ezt felfejlesztve az utolsó pályáig használtam, a mutánsok ellen a némber van:))) A helyi mesternek pont ez a csúzli a specialitása. Esetleg ezt később a kicsit modernebb és 10-es tárral rendelkező SPSA14-re érdemes még lecserélni (kicsit nagyobb a lő távja is).

A térképen sárga csíkkal jelöltem a flash drive-ok megszerzését, a pontot oda tettem ahol az infó van, és a vonal onnan a rejtekhelyhez megy. Az f1-nél ami a tábornoknál van ott ugye nincs infó, csak löjük le mint egy vadkacsát és már el is vehetjük tőle (5-ös patch minimum kell hozzá!).



Cordon térképe

Térkép:
  1. átjáró az ingoványból
  2. falúközpont
  3. öreg malom, előtte a buszmegálló
  4. leszakadt vasúti híd, felette egy téranomália
  5. semleges bázis
  6. járműbázis
  7. romos épület
  8. titkos tábor
  9. katonai bázis
  10. átjáró Sötétvölgybe
  11. lerobbant vasúti szerelvény (Chaser 13 mellette)
  12. alagút a vasúti töltés alatt
  13. átjáró az ingovány észak-keleti sarkába
  14. átjáró a Szemétdombra (előtte rengeteg fegyver összegyűlik)
  15. átjáró a Szemétdombra (itt hagyjuk el a pályát)
Flash drive:
  • f1 - 1. flash a járműbázison a tábornok hullájánál (elsütőszerkezet mozgó alkatrészeinek pontosabb....)
  • f2 - 2. flash a semleges bázison lévő neppernél az infó és az ingovány átjárójánál a beton koszorún lévő hulla melletti zsákban (újratöltő mechanika....)
  • f3 - 3. flash a falúközpontban a vándor/drifter tagtól vásárolható meg, és a titkos tábor nyugati részén a kerítés mellett lévő hulla karmaiban lévő ládában (automatikusan állitja a lövedék hatóerejét....)
Relikviák:
  1. éjszakai csillag
  2. meduza
  3. meduza



3. pálya: Szemétdomb (Garbage)

Erre a pályára is elég egy szerény túlélő felszereléssel érkezni, AK távcsővel + 500-600 db töltény, sörétes + 40-50 db töltény. Ha mákunk van akkor a kapun átlépve baráti erők fogadnak és nincs semmi gond. De az is előfordulhat (és ennek van nagyobb esélye), hogy a fosztogatok kordonába lépünk bele. Ekkor a lehetőségek:

  1. leszedjük mindet, innentől a fosztogatok vadásznak ránk és kimarad jó néhány feladat
  2. hagyjuk magunkat megmotozni aminek az erszényünk látja kárát (nekem itt éppen 31 ezrem volt ami gombócból is sok) ez elég bosszantó, de hogy a kifosztásunk után még utasítgatnak is, és ha rövid idő alatt nem hagyjuk el a kordont még ránk is lőnek az pofátlanság. A hab a tortán ha megint erre jövünk megint meg fognak sarcolni.
  3. az ordibálásokra fittyet hányva oldalt (jobbra jobb) elfutunk, ekkor minden kóser, a pénz is megmarad és a küldi is rendben, nem jönnek utánunk!
  4. van talán egy 4. lehetőség is, ha megvárjuk amíg a STALKER-ek átszivárognak a kapun és azok végeznek a banditákkal, de az nem biztos hogy összejön, és sokáig tart.

Irány az ásatás (3), onnan a dumagép Vászjan/Vasyan, aki a kutyákra vadászik a szikláról. 4 flash drive infója tőle szerezhető be, így legyen nálunk legalább 2x500+2x1500=4000 ru (ha minden egyebet meg akarunk venni akkor 11000). Tőle mindenképpen most vegyük meg az infókat, mert később eltűnik, és akkor lőttek a feladatnak. Persze ha a kordonnál kifosztottak akkor nincs miből megvenni az infókat:))) Irány vissza az ásatáshoz. Ekkorra többnyire ideért néhány bandita akiktől kaptam 1 menj el és hozd ide típusú küldetést. Erre azért volt szükség mert a jutalmat a bázisukon kaptam meg, így simán be tudtam jutni oda minden kérdezősködés nélkül. Bár ha nem lövöldözünk a banditákra (például a Cordon-ból jövet a kapunál) akkor semlegesek vagyunk és ekkor is besétálhatunk a bázisukra. Ha már bent voltam a bázison, a nagy fém kaputól balra lévő első nyiláson be, és a belső helységben felvettem a szerelőtől a 3 keresgélős küldetést. Na most én itt befejeztem ezt a pályát egy időre, és ahogy a PDA is mutatja átmentem Sötétvölgybe, majd miután ott is végeztem akkor jöttem ide vissza folytatni a kalandozásomat. Erre azért volt szükség, mert a fosztogatok szerelőjének is össze szerettem volna gyűjteni a 3 flash drive-ot, de a 3-ból 1 megszerzéséhez előbb mindenképpen át kell menni a másik pályára.



Vászjan, a flas drive-ok megtalálása szempontjából legfontosabb ember

Tehát ott folytatom, hogy visszatértünk Sötétvölgyből. A PDA szerint a Bolhapiac hátsó sarkában lévő eddig zárt ajtón kell belépnünk. Itt le fognak minket ütni, és elveszik mindenünket. Ezt megelőzendő, kint van egy lerobban tetejű kocka épület, amin belül van egy fém láda, mindent tegyünk bele még a ruhát is, és így lépjünk be az ajtón. Sajna a pénzt nem tudjuk letenni, így ami nálunk van azt ellopják. Ha felébredtünk, akkor vegyük fel a sarokból a cuccost a 3. flash-el egyetemben, majd kint vegyük vissza a felszerelésünket. Érjük utol a 2 tolvajt (PDA mutatja) és végezzünk velük, a ládájukat is ürítsük ki, illetve ideiglenesen használhatjuk is akár raktárnak. Fussunk minimális terheléssel körbe a pályán, szedjük össze a relikviákat, és a rejtett helyeket is keressük fel. Ha megvan az 5 drive, akkor (ebből a 2 kék a következő pályára kell) irány a vasúti állomás a fosztogatók bázisa. Ha korábban nem tettük meg, akkor most vegyük fel a szerelőtől a 3 feladatot és adjuk is oda rögtön a cuccost, hisz mind a 3 nálunk van. Az eredmény több mint 10000 ru, kár lett volna kihagyni. Vegyük át a jutalmunkat az első küldetésért a helyi neppertől (az árai és a stílusa pofátlan). Eladtam neki egy rakás fegyvert és kaptam 40 rubelt érte??? Az ujjam rögtön a hármas gombra tévedt csak hát.... Ha csatlakozni akarunk a fosztogatókhoz (elég hülye ötlet) bent a bázisban a vagonban keressük meg a főnököt (Joga) tőle kapunk egy merényletet, amit a buszmegállóban kell elkövetnünk. Ha ez megvan, a másik ásatásnál 5 kincskeresőt kell hidegre tenni. Utána jön a bolhapiacon (4) lébecolok kilyukasztása immáron csapatmunkában, ide már vigyünk valami nagyobb hatótávolságú fegyvert. Persze a fosztogatós feladataink eredményeképpen negatív irányt vehet a státuszunk a többi frakciónál, ezért inkább ajánlatos a feladataik kihagyása. A saját ajánlatom az, hogy a Joga küldetéseit felejtsük el. Mihelyst leadtuk a 3 drive-ot a szerelőnek, elkezdhetjük kicsinálni a fosztogatókat. A gépjárműtelepen szabadítsuk ki a foglyokat (ez legyen az első), vegyük fel itt is a 2 relikviát amit eddig nem lehetett mert bent volt a telepen és tűzet nyitottak ránk. A közben szerzett fegyvereket átvittem Cordon-ba és a Semleges bázison eladtam, visszafelé meg a bázison lévő dobozból áthoztam a felszerelésemet a Szemétdomb elején a gépjárműtelepen lévő őrbódéban lévő ládába. Körkörösen lehet távcsövessel irtani a fosztogatókat, de úgyse fognak elfogyni, a többi frakció idővel szépen elfoglalja a kiürült őrhelyeiket, egyedül a központ marad. A Bolhapiacon az ottani fönöktől kaphatunk olyan feladatot aminek keretében likvidálni kell a fosztogatókat a bázisukon, amit meg lehet csinálni, de előbb-utóbb úgy is visszaszivárognak. Itt a Vasúti állomáson továbbra is gond, hogy a játék időnként elrakja a fegyverünket harc közben, ez azért elég ciki. A fosztogatók irtása előtt ha gondoljuk, betársulhatunk a STALKER-ekhez mint frakcióhoz, és akkor amugy is meg fogjuk kapni a Vasúti állomás lerohanását a frakcióháború keretében, ráadásul siker esetén egy szép nagy ajándékot is kapunk érte, kár lenne kihagyni. Csatlakozni a Cordon-ban a Semleges bázison lehet, rögtön kapunk néhány apróságot jutalmul, nőnek a felszerelésekért kapott pénzek, olcsóbb a javítás és 50% kedvezmény a STALKER kísérőknél. Ha valakikhez, hát hozzájuk érdemes betársulni, egyedül a fosztogatók fogják zokon venni a döntésünket, de ők meg kit érdekelnek. Ha lehet, akkor úgy ütemezzük, hogy nappal kerüljön sor a feladatokra, harcokra, és éjszaka pedig a fegyverszállításokat és az artifact-ok felkutatását intézzük (éjszaka amugy is jobban látni az anomáliákat). Ha úgy csináltuk, ahogy a következő Sötétvölgynél lévő résznél ajánlottam, illetve ajánlani fogom, valamikor menjünk oda vissza a pénzünkért. Ha minden okés, akkor menjünk át jól megpakolva a következő pályára Agropromba.



A pályán 5 db. flash drive található, ebből a 3 fekete a helyi szerelőnek kell, a másik 2 (kék) pedig Agropromban értékesíthető. Az itt szükséges 3 fekete közül 2 infóját Vasyan-tól vehetjük meg, a 3. meg szinte ingyen kerül majd hozzánk (már ha nem számoljuk azt a pénzt amit ellopnak tőlünk), a bolhapiac hátuljában lévő pincében van, de oda csak akkor jutunk le, ha visszafelé jövünk majd a Sötétvölgy-ből (Dark Forest).



Én 8 relikviát találtam (lásd térkép) de állítólag van még 2, amiknek a helye a középen lév vasuti állomás, de nem találtam meg a velesz detektorral sem. Kedvenc fegyver ezen a pályán is a sörétes, a dugihelynek legjobb a roncstelep (1) portásfülkéjében lévő láda, ide át is hoztam minden cuccom Cordon-ból.


Szemétdomb térképe


Térkép:
  1. gépjárműtelep
  2. vasúti állomás, fosztogatok táborhelye
  3. ásatás a halott katonákkal
  4. bolhapiac
  5. átjáró Sötétvölgybe
  6. átjáró Sötétvölgybe
  7. átjáró Cordon-ba
  8. átjáró Cordon-ba
  9. átjáró az Agroprom-ba
Flash drive:
  • f1 - dombon a csődarabban (pisztoly csőszájfék: csőszájfék felhelyezésével jelentősen.... KÉK)
  • f2 - bolhapiac hátsó részén a zárt ajtó mögött, csak a feladat során jutunk ide be (katonai páncélzat: kompozit lemezek maximális védelmet.... FEKETE)
  • f3 - réten az egyik hullánál a zsákban (lélegzőmodul: recirkulációs rendszer a levegő tisztítására.... FEKETE)
  • f4 - domboldalban a csőben lévő zsákban (pisztolycső: a cső meghosszabbításával növelhető.... KÉK)
  • f5 - vegyileg fertőzött területen a hullánál lévő zsákban (pszichikus védelem: árnyékoló kábelek .... FEKETE)
Relikviák:
  1. holdfény (a bokron keresztül kell bejutni az anomáliagyűrűn, itt előfordult, hogy nem ugrott elő a cucc, később visszajöttem érte, akkor már jó volt)
  2. mama gyöngyei
  3. tűzgolyó
  4. kővirág
  5. éjszakai csillag (az 5-6 elég durva az elektromos és a pszicho támadás miatt)
  6. holdfény
  7. húscafat (a 7-8 sem lesz egyszerű, kivéve ha van a tarsolyunkban egy az ingoványban is megtalálható Húscafat)
  8. lélek


Kategória: Végigjátszások | Hozzáadta:: stansfield
Megtekintések száma: 2941 | Letöltések: 0
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]