Stalker Call of Pripyat végigjátszás-1rész
2013-09-12, 5:30 AM

Mi változott az előző két részhez képest? Kiforrottabb lett a játék, kevesebb a bug. Bevezetésre került az alvásfunkció, amivel az éjszakai kalandokat kihagyhatjuk, valamint kapunk négy gyors gombot, a legfontosabb akciókhoz amikbe ráadásul a tartalmat lehet cserélgetni. Új az is, hogy például játék közben megéhezik a játékos, kell valamit enni adni neki, ha aludt akkor utána mindenképpen éhes lesz. Etetni az F4-gomb megnyomásásval lehet, de mi döntjük el, hogy a nálunk lévő kaják közül melyiket teszük bele ebbe az invertoryba. Sajna ha kiürült akkor nem vált autómatikusan át a másikra, ez van. Újabb mutánsokat ismerhetünk meg a kimera és a zsonglőrök személyében. Nehezítettek a mutánsok vadászatán, vagy is sokkal nehezebb lett megölni őket. Szerencsére az anomáliák észrevétele ugyan olyan nehéz, mint a Clear Skyban. A régi pályák elmaradtak, tök újakat kaptunk helyettük, igaz csak hármat, viszont ezek sokkal nagyobbak. Két pálya között nem sétálhatunk szabadon, ehhez úgynevezett kalauzokra van szükség, akik átvisznek az egyik pályáról a másikra, természetesen nem ingyen. A fegyverek és a ruhák hamar elhasználódnak, szerencsére vannak technikusok akik megjavítják ezeket, de ők sem dolgoznak ingyen. A stalkerekkel most már bármivel kereskedhetünk, nem csak élelemmel, képződményekkel és egészségügyi felszereléssel, mint azt az előző két játékban megszoktuk. Egy lényeges elem még van, a rejtekhelyeken most már mindig találunk valamit, nem csak akkor, ha koordinátákat kapunk az elvégzett feladatok jutalmaként. A kitörések rendszeressé válnak, napi 1 biztos lesz, de a PDA mindig megmutatja a legközelebbi búvóhelyet. Zatonban találunk majd anabiotikus szert, amivel a kitöréseket élhetjük túl a szabadban, de nem igazán van rá szükség.


Kitörés a szabadban, kár lenne kihagyni, a képek még a complet MOD felrakása nélkül készültek, azzal még szebbek lennének.

Bevezetésre került az úgynevezett elért teljesítményjutalmazás, eredeti nevén achievement. Ezeket csak bizonyos feladatsorok elvégzése után kaphatjuk meg. Mi ennek a jelentősége? Talán az, hogy ezek megszerzésével olcsóbban juthatunk a kereskedők és a felcserek által kínált árukhoz, elérhetővé válik az összes fejlesztés, amit a fegyverzeten és a védőruhákon lehet végezni. Ezek segítségével rendszeres lőszer és egészségügyi ellátmányhoz lehet jutni, valamint ezek határozzák meg a frakciókhoz való viszonyunkat. Ezeket a "teljesítményeket" úgy szerezhetjük meg, hogy szinte az összes mellékküldetést elvállaljuk, és azokat a lehető legjobban teljesítjük is. A végén leírom majd, hogy milyen teljesítményeket lehet elérni és hogyan. A mellékküldetések után jelentős pénzjutalmat, valamint rejtekhely koordinátákat kapunk.

A mellékküldetések sorrendje felcserélhető, kivéve azokat, amelyek az előzőből adódnak. A játék elején a Szultán küldetésénél eldönthetjük, hogy a banditákat választjuk, vagy inkább a stalkereket. A harmadik eset az, hogy semlegesek maradunk, és csak a fő küldetésre koncentrálunk. Ez a játékmenet, amit leírtam a stalkerek oldalán játszódik. Kipróbáltam a banditák oldalát is, de nem igazán tetszett, ezért nem is folytattam tovább, hanem kezdtem egy új játékot. A legújabb verzióval játszottam végig a játékot, valamint a magyarítást is felraktam hozzá, ezért a leírásban a nevek a magyarításnak megfelelően szerepelnek.
A történet dióhéjban:

A történet ott folytatódik, ahol a Shadow of Chernobyl abba maradt. Miután a Lövész (Strelok) kikapcsolta az agyperzselőt elhárult az akadály az elől, hogy a Zóna központját elérjék. A stalkerek megindultak a Pripyat felé, az egyik stalker tábor Zatonban jött létre, de akik tovább folytatták az útjukat a Jupiter környékén a Janov állomás épületében telepedtek meg, létrehozva a másik stalker tábort. A hadsereg 5 helikoptert indított az erőmű elfoglalására, de azok valami ismeretlen ok miatt sorba lezuhantak. Az SZBU egy ügynököt, egy volt stalkert küldött a zónába, hogy kivizsgálja a helikopterek lezuhanásának okát, és keresse meg a túlélőket, már ha maradtak. Ez a személy nem más, mint Gyigtyarjov őrnagy, akit egy AK-47-sel valamint egyheti ellátmánnyal és némi zsebpénzzel a Zónába küldenek. Ennek a katonának a bőrében kell a küldetéseket végrehajtanunk. A bevezető videó után, ami az eddig történt eseményeket foglalja össze, kezdődhet a játék.




Első rész, Zaton:

Mihelyt megérkezünk, azonnal jön az első feladat, vizsgáljuk meg a helikopterek lezuhanási helyeit. Alig indulunk el, két stalker közeledik felénk. Mennyünk hozzájuk és beszélgessünk el velük. A játék során rendszeresen kell kommunikálni a stalkerekkel, mert rengeteg hasznos információhoz jutunk ez által. Azonnal két új feladatot kapunk. Az egyik az, hogy biztonságosan érjük el a Szkadovszkot, ami egy hajóroncson található stalker tábor, a másik feladatban pedig egy Noé nevű stalkert kell megkeresnünk. Sikeresen odaértem a hajóroncshoz. Beérve a roncs belsejébe elsőként a csapost kerestem fel, mivel Ő szolgálhat a legtöbb infóval. Felajánl egy kis kereseti lehetőséget. Van egy kotróhajó, ami éjszakánként furcsán világit. El is vállalom a feladatot, de előbb még szétnézek a hajón és beszélgetek a többiekkel. A Navigátorral beszélgetve megtudhatom, hogy 3000 rubelért szívesen elvisz a Janov állomásra. Fajd elmondja, hogy rendőr volt valamikor és Szakállal, a csapossal érkezett ide, jelenleg a rendre próbál vigyázni és szörnyekre vadászik. Tőle is kapok egy feladatot, a Fenyőtölgy- anomáliánál látták egy társát, azt kellene megkeresni. Bütyök nevű stalker megkér, hogy szerezzem vissza az eldugott készletét, ami a benzinkútnál egy Zaporozsecben van elrejtve. A kocsi sajnos a szakadékba csúszott egy földrengés során, és rengeteg az ormányos, amiktől nagyon fél. Természetesen ezt is elvállalom. Felmentem a lépcsőn a felső szintre. Jobb oldalon találtam Bagolyt, a kereskedőt, aki nem csak fegyverekkel, hanem információval is kereskedik. Neki is van egy feladata a számomra. Derítsem ki, hogy mit akarnak a szennyvíztelepen lévő zsoldosok. Vele szemben van az orvosi szoba. Belépve Gontába botlottam, aki azzal a kérdéssel fordult hozzám, hogy ismerem-e Szarkát? A beszélgetésünkből kiderül, hogy miért keresi ezt a stalkert. Megígértem neki, hogy mihelyt megtudok, valamit Szarkáról azonnal szólok. Utána elbeszélgettem egy kicsit Reszketeggel, a felcserrel. Itt a középső szinten hátul Kardán található, az ezermester. Sok mindent meg tud javítani, de a fejlesztésekhez nincs szerszáma. Arra kér, szerezzek neki szerszámokat. A folyosó bal oldalán található a pihenő. Végre lehet aludni is. A pihenő melletti szobában található a privát tároló, amiben elraktározhatok bármit, amire éppen nincs szükségem. A legfelső emeleten találom Fürgét, aki speciális megrendeléseket teljesít. Innen is ki lehet menni a hajóroncsból. Irány a kotróhajó, csináljuk meg Szakáll küldetését.



A kotróhajó roncsára pallókon lehet feljutni. Elég magas a sugárzás és igen sok az anomália. Alul egy eltorlaszolt ajtó van, a szobában vodka és némi étel. Előveszem a detektort, ami vadul jelez, a képződmény a kormányos fülkében van. Erről az oldalról a nagy ládák miatt nem lehet hátra jutni, ezért a másik oldalról kell megpróbálnom. Egy igen erős anomália miatt fel a lépcsőn, majd átugrok a másik oldalra és irány hátra. A csövek alatt átbújva a létrán felmászva lehet bejutni a hajó belsejébe. Irány a kormányos fülke, ahol az átalakult kormánykereket kell elvenni. Mihelyst felvesszük, a képződményt három ember tűnik fel. Kiérve a roncsból az egyik a képződményről kérdez. Azt felelem neki, hogy nem találtam semmit. Ahogy arrébb érek, előtűnik a másik két stalker is. Tudom, hogy élve nem engednek el, ezért gyorsan cselekszem, az előttem lévőt egy fejlövéssel leterítem, majd a hátam mögött lévővel végzek. (A feladat 1 golyóval úgy is teljesíthető, hogy odaadjuk a stalkernek amit akar, ekkor elengednek, majd ez a stalker elkezd futni (szerencsére szakaszosan) a biztonságos hajóroncs felé (gondolom el akarja passzolni a tőlünk lenyúlt cuccost). Kövessük, és még a hajó előtt lőjük fejbe.) Miután a harmadikkal is végeztem, elvettem tőlük mindent, majd elindultam a Bojler anomáliához képződményt keresni. Odaérve két stalkerbe botlottam, az egyik éppen az anomáliába tartott a képződményekért, addig a másik (Bökő) kint várt rá. Egyszer csak Bökő hevesen integetni kezdett felém. Odamegyek hozzá, egy mentőládát nyom a kezembe és arra kér, hogy mentsem meg a közben bajba került Petruhát. Vigyázva megyek a stalkerhez, átadom neki a mentőládát, majd kimegyek az anomáliából és kinn megvárom. Amint hozzám ér nekem adja a Beer-detektorát. Ha ezt a küldetést később végezzük el, és már van ilyen detektorunk, akkor egy képződményt kapunk. Innen irány a Szkadovszk. Szakálltól átvettem a jutalmat, aki arra biztatott, hogy hozzak neki még képződményeket, amiért jól megfizet, majd beszél a képződmény üzletéről is. Bagolynak eladtam, amire nem volt szükségem. Kardánhoz mentem megjavíttatni a ruhámat és a fegyvereket. Kiderült, hogy csak úgy dolgozik, ha ihat és persze nem vizet. El is mondja, hogy miért iszik. Megígérem neki, hogy ha találkozok Viccessel és Bárkással, akkor átadom nekik a bocsánatkérését.



Lent az ivóban egy másik stalker integet felém. Amint odaérek hozzá, Szultánhoz a helyi banditavezérhez irányít. Munkát ajánlj, az éjszaka Szakáll embereit kell megtámadni. Ha elfogadom a munkát, akkor menjek az Bokszereshez, az majd mindent elmond. Odamegyek Szakállhoz és elmondom neki, hogy mit akarnak a banditák. Azt ajánlja, hogy fogadjam el a munkát, majd Ő értesíti az embereit a támadásról, így két tűz közé foghatjuk a banditákat. Beleegyezek a dologba, majd visszamegyek Bokszereshez és közlöm vele, hogy részt veszek az akcióban és vele maradok, amíg nem kezdődik a támadás. A Sevcsenkóhoz érve kezdetét veszi a támadás. Mihelyt megkezdődik, a tűzharc azonnal lőni kezdem a banditákat. A csata után átveszem a jutalmamat, majd irány vissza a Szkadovszk, mivel este van alszom egyet. Reggel beszélek Szakállal és felajánlom, hogy segítek leszámolni a banditákkal. Az erdőgazdasághoz kell mennem, ahol már várnak. A feladat a következő: először kihallgatjuk, hogy kivel és mit üzletelnek a banditák, majd végzünk velük. A lesben hallgatózva kiderül, hogy a Szolgálat gazdatisztjével és egy zsoldossal van találkozójuk a banditáknak, barter kereskedelem. Ha vége a párbeszédüknek jön az utasítás a számunkra: Végezni velük! A csata végén megkapom a jutalmad a kapunál lévő stalkertől, és Szakálltól egyaránt. A stalkertől kapott rejtekhely infót aminek a pozíciója az erdőgazdaság egyik épületének padlásán van mindenképpen érdemes meglátogatni már most, hiszen néhány méterre vagyunk éppen tőle és egy SPSA-14 sörétes boldog birtokosa válik belőlünk. Ezt a feladatot csak ekkor a Szultán féle feladat megoldása után lehet felvenni, sokkal később már nem! Ráadásul ez a feladat szinte egyedüliként időlimites, ha felvesszük és nem megyünk el záros határidőn belül megcsinálni, hanem mondjuk elmegyünk aludni (mert este van) akkor felébredésünkkor a feladat sikertelen üzenetet fogjuk kapni! A Morgantól a PDA-t mindenképpen el kell venni, mert a továbbiakban nagy jelentősége van. Ezt a küldetés sort kipróbáltam úgy, hogy a banditák oldalán voltam. Nem igazán tetszett, mert át akartak verni és nem akarták kifizetni a részem. A szolgálatos PDA-ját el lehet adni Bagolynak is, de a benne lévő információ a Szabadságnak és a Szolgálatnak is felbecsülhetetlen, ezért inkább megtartottam későbbi felhasználásra. Ideje most már a saját dolgom után nézni, ezért a leégett falu felé vettem az irányt. Jön az üzenet: Kitörés! Egy barlang bejáratánál járok éppen, a falu észak-keleti oldala alatt. Igen ám, de a barlangban egy irányító van, talán az amelyiket Gonta is említett. Elő a sörétes puskát és rohanás felé. Pár méterről már nem tudja alkalmazni a trükkjét, olyankor inkább verekszik. Néhány jól irányzott fejlövéssel elintézem.


Az irányító barlangja, éjszaka mert úgy izgibb:)))

Az üregben összeszedem az értékes és hasznos szereket. Megvárom, míg vége a kitörésnek, majd irány a leégett falu képződmények után kutatni. Az égő házak között találok is 1-2 képződményt, az észak-nyugati padlásán még egy remek állapotban lévő Vintar BC mesterlövész csúzli is a birtokomba kerül, irány a barlangok felé. A keresztező talán olajvezeték tetején van egy rejtekhely. Feljutni itt a Smaragdba vezető útnál lehet futásból az oszlopra felugrani, onnan a csőre, majd balra séta az utolsó oszlopig ahol a cső lebukik, és az oszlop tetején, a cső oldalánál lesz.


Az oszlopon lévő rejtekhely

Dél felé haladva a detektor ismét képződményeket jelez, de ezek már a föld alatt vannak, ezért leereszkedek a barlangba. Odabent egy stalker holtestébe botlok, a kutatás során kiderül, hogy Bárkás földi maradványa az. Felszedem a bent lévő 2 képződményt majd visszamegyek a Szkadovszkra és Kardánnak odaadom Bárkás PDA-ját. Megjavíttatom a fegyvereket és az új öltözékem, amit a hullától vettem el, majd irány a mocsár. Mielőtt átvizsgálom a helikoptert, itt is körbenézek a képződményekért. A Szkat-5 átvizsgálása után jön az új feladat. Ki kell deríteni, hogy az elektronika mitől égett ki. Mivel nincs messze a Fenyőtölgy anomália, ezért arra veszem az irányt. Találok itt is képződményeket, de egy nem igazán akar meglenni. Az anomália északi oldalán a Vaserdő anomália felé egy csontvázba botlok. Vicces PDA-ját találom meg és egy gázálarcot. Ebből kiderül, hogy a képződmény a fán van fent. Csak egy helyen lehet felmászni a fára, és eléggé tekervényes út vezet a tetejére, de ez nem tart vissza, meg is szerzem a képződményt.


Vicces csontváza

Lejőve a fáról ideje a következő mellékküldetést megcsinálni amit Fajd adott. A megadott helyen Danyila után kutatva jön az üzenet, hogy menjek az antenna rendszerhez. Odaérve közli velem, hogy vérszopókat látott bemenni az épületbe, keressük meg őket együtt és végezzünk velük. Két vérszopót sikerül is kinyírni az épületben, majd a liftaknán át irány le a pincébe. Itt 3 stalker holtestébe botlunk, értük már semmit sem tehetünk. (Ezen helység előtt a folyosón a rács túloldalán a sötétben lesz egy hulla, nála mindig van egy képződmény - általában az "éjcsillag" - és egy komolyabb csuzli, kár lenne itt hagyni őket. A nevét és a többi felszerelését véletlenszerűen generálja a játék!)


Kolja/Gyima földi maradványa.

Fajd kinyitja a zárt ajtót, és őt követve az alvó vérszopók hálókamrájába jutunk. Ha leugrottunk a csatornába, a csatorna másik végén találhatunk egy rejtekhelyet. Ha kiértünk a mocsárhoz Szakállhoz küld minket, mert neki még ellenőriznie kell valamit, és odébbáll. Menjünk vissza a Szkadovszkra. Beszéljünk a csapossal, aki azt találja ki, hogy mérgezzük meg a vérszopókat, ezért Bagolyhoz irányít, hátha tud valamit adni nekünk erre a célra. A kereskedő 2000 rubelért mindjárt elmondja, hogy volt egy mérges gázt szállító konvoj, ami a hídon rekedt. Irány a híd, ami tele van anomáliákkal. Vagy a híd tetején, vagy alulról érdemes megközelíteni az első UAZ-t, aminek a jobb első kereke lebakkant a hídról. Átvizsgálása után egy kulcsot és két iratot találunk benne.


1: LEntről ezen a létrán lehet feljutni a hídra
2: Az első kulcsot rejtő autó

Az iratokból kiderül, hogy a gáztartályt szállító ládához két kulcs van. A másik kulcs a konvoj elején található autóban van. Kezdjük sorban átkutatni a roncsokat, az iratok is értékesek, Bagoly azért is fizet. Elérek a konvoj elején lévő UAZ-hoz, de abban csak lőszert találok. Amint lenézek az autó mellől, látok egy roncsot a leszakadt híddarab legalján, odaindulok. Ahogy közelebb érek látom, hogy ez egy fejre állított összezúzott tetejű (vagy más nevén VAZ 2121. Érdekességképpen a Niva volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója.) A betört ablakánál egy mini páncélszekrényt veszek észre, amiben meg is találom a hiányzó kulcsot és még néhány iratot is pluszban. Irány vissza a tartályt szállító teherautó.


A mélyben lent a parancsnoki autó.


Ezt az autót látjuk fentről.

A tehergépkocsi vezetőfülkéjéből kiveszem a maradék iratokat, majd magamhoz veszem a gáztartályt és elindulok az antenna rendszerhez. Meglep a súlya, mintegy 10 kg, még jó hogy nem megpakolva érkeztem ide. A antennakomplexusnál meg kell keresni a szellőztető berendezést és rácsatlakoztatni a mérges gázt (PDA mutatja). Utána tekerjük el a mellette lévő csapot és várjunk meg a hatást. Elindul a visszaszámlálás, közben meg kell jelennie 2 vérszívónak, őket lőjük le, majd dolgunk végeztével vegyük fel a jutalmunkat (a remek Veles detektor) Szakálltól. Ez a feladat, mármint a vérszívók likvidálása izomból is végrehajtható, nem kell hozzá gáz, és megspóroljuk a kereskedőnek adandó 2000 rubelt. Ha kijutottunk a csatornán át, menjünk vissza az antennakomplexumba a most már nyitott lifthez, le a kamrába. A kamra bejáratánál a lépcsőtől balra másszunk / ugorjunk fel a kapcsolószekrény tetejére, nem baj ha az ott lévő mutánst felébresztjük. Itt nem nagyon érnek el valami miatt, és indul a futóvadlövészet:)))) én pisztollyal szedegettem le őket. Ha készen vagyunk mehetünk a jutalmunkért. Érdekes hiba, ha most megszerezzük a tartályt és felcsatlakoztatjuk a szellőztető csapjára, akkor újból elindul a móka, a 2 mutáns ugyan úgy meg fog jelenni, sajna a jutalmunkat nem tudjuk még egyszer felvenni:(((

Miután pihentünk egyet, keressük meg Noét és beszéljünk vele. Elvisz minket a leégett faluhoz, ahol egy téranomáliába kell beugrani ahhoz ami az egyébként elérhetetlen fennsíkra teleportál minket. Az animációban figyeljük meg milyen útvonalon halad, majd lépésről lépésre leutánozva tegyünk úgy, ahogy mutatta. A fennsíkra érve keressük meg a helikoptert és vizsgáljuk meg. A Szkat-3 megvizsgálásával jön egy csomó új feladat. Ellenőrizni kell a megadott kivonási pontokat. A B-2-es a Zatonban a Szkadovszkon van, a B-205 Janov nyugati részén található, míg a B-28 Pripyat észak-keleti részén van. A domboldalban lévő barlangba behatolva néhány ormányost elintézve átvizsgáltam a területet és zsákmányoltam némi felszerelést.

A Cirkusz anomáliánál képződményt kerestem, majd utamat a benzinkút felé vettem. Itt a földből kiemelkedő tartálynál a szakadékba leugrálva peremről peremre átugorva, leesve lejutottam a legalján lévő Zaporozsec-hez. Magamhoz vettem Bütyök nem kifejezetten könnyű vaskazettáját, és a járatokon át elindultam kifelé. Néhány ormányos elintézése után kiértem a szabadba, ahol felvettem a 2 képződményt, majd irány a biztonságos hajóroncs. Bütyökkel megosztoztam a zsákmányon, amit igen sajnált, ezzel ez a feladat kilőve.

Komolyabb fegyverre vágytam, ezért Fürgétől (a hajó legfelső részén lévő fegyverkereskedő) rendeltem egy rohamkarabélyt. Egy nap után meg is érkezett a GP-37-es rohamkarabélyom (ami valójában nem más, mint egy német HK G36). (A fegyvereket a játék véletlenszerűen generálja, így a rohamkarabély nem feltétlen lesz mindig a GP37-es, volt amikor a Thunder-t kaptam helyette, de más is lehet belőle, például TRs 301-s is. Időnként elég spec. fegyverek kerülnek leszállításra amik ebben a változatukban nem találhatóak meg a játékban, például kaptam már olyan Viper-t ami 45-ös lőszerhez volt átalakítva, elég komoly tűzerőt képviselt. Vagy volt amikor olyan Thunder-t kaptam aki az AK lőszerével üzemelt. Fontos tudni, hogyha folyamatosan játszunk még este is, és nem alszunk egyet (mármint a játékban) a Fürgénél történt megrendelés után, akkor nem kapjuk meg a fegyvert! Ez vagy hiba, vagy direkt van így, nem tudom, persze véletlen is lehet.) Éppen indultam kifelé a hajóroncsból az új fegyveremmel, amikor Bütyök szólított meg. Azt állította, hogy ez az Ő fegyvere, és azonnal adjam vissza neki. (Itt fontos dolog, hogyha az új fegyverünk a hátizsákban van akkor Bütyök nem látja és nem is szólit meg, tehát mindenképpen valamelyik fegyver invertory-ba tegyük bele!) Természetesen nem adtam oda, mégiscsak 20000 rubelt fizettem érte, inkább visszamentem Fürgéhez és kérdőre vontam, hogy lopott fegyvert adott el nekem. Megkérdezte, hogy ki állítja ezt, elmondtam neki. Elmesélte, hogy ez a stalker mostanában így próbál becsapni mindenkit. Ő tisztességes kereskedő és nem orgazda, ezt bárkitől megkérdezhetem. Így is tettem, de a hajó régi lakói mind Fürge állítását igazolták, tehát Bütyök hazudott nekem, ideje őt kérdőre vonnom. Nem találtam a Szkadovszkon, Szakáll úgy hallotta, hogy a kikötői darukhoz ment, elindultam hát utána. Odaérve nagy meglepetés várt, banditák vettek körbe és a fegyveremet követelték. Azt állították, hogy Bütyök küldönce vagyok és a fegyvert jöttem leszállítani nekik. Kemény harc kezdődött, amiben a banditák maradtak alul. Az egyiknél találtam egy PDA-t, amiben megtudtam, hogy Szultán emberei voltak és Bütyök őket is rászedte.

A sztalkerektől megtudtam, hogy szerszámokat két helyen kereshetek Zatonban. A fűrésztelep az egyik, a másik az alállomás. Irány a fűrésztelep, mert az van kicsit közelebb. Itt a sok zombi jelenti a legnagyobb akadályt, hogy nyugodtan átvizsgálhassam az üzemet. Miután a zombikat eltakarítottam az útból, a domb alján lévő épület padlásán az ablak mellett lévő szerelőasztalon megtaláltam amiért jöttem. Kardán nagyon megörült a leszállított szerszámoknak. Irány az alállomás. Amint odaérek, akad egy kis nehézség, éhező harcias zsoldosok tanyáznak a területen, és nem engednek be. Ahhoz, hogy bejuthassak és átkutassam a telepet ételt kell vinnem nekik. Semmi gond, megoldható, utána már megengedik, hogy körülnézzek a területükön. Hátul ahol a 3 katona beszélget a nagy láda tetején meg is találom azt, amit keresek. Mivel a Vaserdő anomália a közelben van, ezért oda veszem az irányt. Tárgyak repülnek felém, egy kísértetanomália van valahol a közelemben. (Ha jól megfigyeljük egy szikrázó elektromos kisüléseket produkáló gömb szerűség köröz a helikopter körül, ő lenne a tárgyak repkedő mivoltának okozója. Ha ráfordítjuk a szálkeresztet, akkor az pirosra vált, jelezve, hogy ellenség, és hogy levadászható, amihez a sörétest melegen ajánlom. A későbbiekben mindig újratermelődik, és sokszor csak a levadászása miatt kerültem erre. Ha a hatósugarába kerülünk, akkor a háttérfény átvált kékesbe, innen is tudjuk (még ha nem is látjuk), hogy egy ilyen kísértet van a közelünkben. A cirkusz anomáliánál is szokott lenni egy, de az nem elektromos, ezért nem tárgyakat dobál felénk, hanem lángcsóvákat irányít ránk, de a sörétes ellen ő sem immúnis szerencsére.) Miután sikerült megsemmisíteni, átvizsgálom a Szkat-2 helikoptert. Hasznos térképeket találok benne, amit biztosan el lehet majd valakinek adni. Itt is keresek képződményt, majd irány vissza a Szkadovszk. A térképek Navigátor érdeklődését is felkeltették, annyira, hogy csinos árengedményt hajlandó adni (Janov 3000 helyett 1000 ru). Kardánnak odaadom a szerszámokat, most már a 2. szintű fejlesztéseket is meg tudja csinálni, egyedül a kalibráló szerszámok hiányoznak még neki. 2 üveg vodkát tolok a képébe (fejlesztési szintenként kell 1), majd az összes fejlesztést amit csak lehet elvégeztetek vele a ruhámon és a fegyveremen.

Üzenet érkezik, Fajd akar velem találkozni. Nem találom az ivóban, ezért Szakálltól érdeklődöm. A kikötői darukhoz kell mennem. A daruknál senkit nem találok, ezért benézek a házba, ahol először Danyila holtestébe botlok. Az ajtón belépve Reszketeg akkor éppen Fajd felé hajol. Mikor megfordul, akkor jön a meglepetés. Ő ölte meg a stalkereket. Hemoglobin függőségben szenved. Miután mindent elmondott, magával is végzett. Irány vissza a tábor. Szakálltól most is megkapjuk a jutalmunkat. Utána rendszeresen kapunk gyógyszert a stalkerektől, amit a szkadovszki privát tárolóban helyeznek el. Gontának is elmesélem mi történt a Danyilával. Tudatja velem, hogy a kimera nyomára bukkant. Ha részt akarok venni a vadászatban, hajnali háromkor kell vele találkoznom. (Ha valaki túl pörgősen halad, akkor előfordulhat, hogy ezt a feladatot csak Janovba átérés után kapja meg valamikor, és onnan kell visszajönni megcsinálni.) Elérkezett a vadászat ideje, találkozok Gontával, aki elvisz a kimera fészkéhez. Csendben megközelítjük a vadat, majd végzünk vele. (Ha elég biztos a kezünk, akkor az F1-es gránáttal is lehet probálkozni, ha elég közel esik le hozzá akkor végeztünk is.) Fajd megajándékoz egy remek SPSA14-es sörétes puskával (automata üzemmódja is van!) és közli, hogy ha Janovba járok, akkor beszéljek a Vadásszal. Visszamegyünk a táborba, itt már csak egy feladat maradt, információt szerezni a zsoldos táborból Bagolynak.

A szennyvíztisztítóhoz érve nem látnak szívesen a zsoldosok, fel is szólítanak a távozásra. Két lehetőségem van. Az egyik az, hogy belopózok, a másik az, ha nyíltan harcba keveredek velük. A belopódzás a következő képen lehet végrehajtani. Meg kell várni, míg az éberségük alább hagy, vagy is teljesen ki kell kerülni a látókörükből. Hátra kell menni, a palánkból egy rész hiányzik, ott be lehet jutni a telepre. A hátsó épület mellett kell szorosan menni. A két épületet csövek kötik össze. Létrán lehet felmászni a csövekhez, amit a PDA mutat is, az egyiken van egy nagy rés, amibe bebújva pontosan oda lyukadni ki, ahol a laptop van. Óvatosan kell kimászni, nehogy észrevegyenek és elcsaklizni a laptopot. Kijutni már nem is olyan könnyű, mert észrevesznek, gyorsan el kell szaladni és valami fedezéket keresni, mert elkezdenek lőni ránk. A harc egyébként nem könnyű ellenük, mivel az épület sötétjében rejtőznek, folyamatosan mozognak, és nem nagyon jönnek ki. Bejutni több irányból is lehet, de elsőnek mindenképpen azt a 2 embert lőjük le, akik időnként kijönnek a szabadba körülnézni. Lehet gránátokat befelé dobálni, de arra vigyázzunk, hogy a padló rácsán át is le tudnak lőni. Elég jól fel vannak szerelve, jók a fegyvereik és a páncéljuk se a banditák bőrdzsekije kategória, szóval óvatosan, csak megfelelő felszerelés birtokában álljunk ki ellenük.


Itt jutottam be a szennyvíztelepre.


Fent található a csőn a rés.

Bagoly jól megfizetett a laptopon lévő infókért. Megérdeklődtem, hogy van-e újabb munka a számomra, mire azt felelte, hogy van. 3 Veles-detektort kellene elvinnem Janovba a tudományos bunkerhez Novikovnak. Természetesen ezt is elvállaltam. A kérdésemre, hogy hol találom a detektorokat azt felelte, hogy ez már az én bajom. Mivel információval is kereskedik, ezért pénzért elárulja, hogy Szarka szerinte Janovba van és lehet a nevét és a ruháját is megváltoztatta. Megkeresem a Navigátort és elindulok vele Janovba.


Speciális helyek piros számokkal:
  1. Durva szerszámok - Fűrészmalom: a domb alján lévő ház padlásán, az ablaknál lévő szerelőasztalon
  2. Finom szerszámok - Alállomás: hátul a zsoldos mellett a nagy ládán
  3. Bárkás holteste a barlangban
  4. Vicces csontváza + PDA-ja
  5. Irányító barlangja
  6. Vaserdő anomália, az X8 fegyvertesztelő műhely lejárata
Területek sárga számokkal:
  1. Szkadovszk
  2. Kotróhajó
  3. Bojler anomália
  4. Leégett tanya
  5. Fűrészmalom (bár én nem láttam malmot a területen, így a Fűrésztelep forditás jobban feküdt volna)
  6. Mocsár
  7. Kör antennakomplexum
  8. Fenyőtölgy anomália
  9. Vaserdő anomália
  10. Alállomás
  11. Cirkusz anomália
  12. Déli fennsík
  13. Szenyvíztisztitó
  14. Preobrazsenszkij híd
  15. Erdőgazdaság
  16. Kikötői daruk
  17. Sebhely anomália
  18. Régi bárka
  19. Karom anomália
  20. Benzinkút
  21. Smaragd
  22. Sevcsenkó


Második rész, Janov avagy Jupiter környéke:

Itt a stalkerek tábora a janovi vasútállomáson van. Navigátor elmondja, hogy a Szolgálat és a Szabadság közösen táborozik itt, igaz az állomás két ellentétes oldalán. Megérkezésemkor Nitró fogad. Elmondja, hogy Ő az itteni ezermester csak kevés a szerszáma és a Szolgálatos oldalon található. Egy nagyhangú szabadságos ismerős történeteket mesél, a neve Flint. A pincében található a Vadász. Miután beszéltünk vele, a jutalmunkon felül egy új megbízást is ad. A mocsárban van néhány vérszopó, azokat kellene elintézni. Felkeresem Nitrót látom, hogy nincs egyedül, Szenka a segéde van vele, aki állandóan részeg. A szerszámokon kívül egy másik megbízást is ad, szerezzek neki elektronikai anyagokat a cementgyárból. Természetesen elvállalom ezt is, amúgy is arra van a mocsár.

Egy ismerős stalkerbe botlom, Bütyök az. Odamegyek hozzá és figyelmeztetem. Mivel elég későre jár az idő, ezért kipakolok a tárolómba és lepihenek. Reggel nagy meglepetés ér, mivel valaki kifosztotta a tárolómat. Megkérdezem a vadászt, de ő nem látott senkit. Tovább kérdezősködtem, míg végül a Csontkovács (a helyi orvos) adott hasznos információt és Zuluhoz (a toronyba) irányított. Zulu szintén nem tudott semmi konkrétat, de tovább küldött a vasútállomásra. Odaérve azt látom, hogy egy bandita jól helyben hagyja Bütyköt. Zsarolással sikerül csak kiszednem a rejtekhelyet ahová eldugta a cuccaimat. Felveszem az összes ott található holmit és visszaviszem a privát tárolómba, majd elindulok Nitro megbízását végrehajtani. (Bütyök lopása csak akkor jön össze, ha Zatonban Fürgétől vettünk egy (bármilyen) fegyvert, majd kérdőre vontuk Bütyköt, akkor menekül át ide a Janovi állomásra, és a vásárolt fegyverünkre pályázó haramiákat is likvidáltuk a daruknál. Mert úgye egyértelmű, hogyha itt marad és nem menekül el elölünk Janovba, akkor ott lopni se fog tudni tőlünk.)

A cementgyárhoz érve kiderül, hogy csak a tetőn keresztül lehet bejutni az épületbe. A detektorom képződményt jelez, úgy látszik ez is az épületben található. Hátul lehet feljutni a tetőre. Elektromos anomáliában nincs hiány, érdemes szétnézni a tetőn rejtekhely után kutatva. Egy jó mesterlövész puskával innen teljesíteni lehet a Vadász feladatát, miszerint elpusztítjuk a mocsári vérszopókat, mert nagyon jó a rálátás a mocsárra és a vérszopók is jól látszódnak. Az épületbe létrán ereszkedek le, vigyázva az anomáliákra átkutatom a szinteket az elektronikai alkatrészekért és a képződményért. Miután mindent megtaláltam alul kijutok az épületből. Érdemes szétnézni, rejtekhelyek után kutatni a gyárban és a környékén, mert van egy pár. Ha a tetőről nem sikerült végezni a vérszopókkal, akkor irány a mocsár. Felmásztam a fára és onnan lövöldöztem le a maradékot. A közeli Lápos anomáliánál (Áramlat) kerestem képződményt, majd visszamentem az állomásra. A Vadász ideadta a jutalmam, majd újabb megbízást kaptam tőle. Egy alagútban stalkerek tűntek el, ki kell deríteni, hogy mi vagy ki van ott. Nitró nagyon megörül az alkatrészeknek, ezért árengedményt ad. A szerelőtől kijövet két stalker hevesen vitázik. Odamegyek hozzájuk és megkérdem, hogy mi a vita tárgya. Elmondják, hogy Mityájt elfogták a banditák és azon vitatkoznak, hogy mit csináljanak. Természetesen felajánlom a segítségemet és vállalom, hogy tárgyalok a banditákkal. Az ivóban Flint a velem megtörtént dolgokat úgy adja elő, mintha az vele történt volna meg. Odamegyek hozzá és kérdőre vonom, de lepereg róla, valamit kezdenem kell vele! A másik asztalnál egy stalker motyog magában, odamegyek hozzá és megkérdem mi a baja. Váno elmeséli a történetét a tartozásról, mi sem természetesebb elviszem Én a pénzt Kamatosnak. Először Váno tartozását megyek lerendezni. A banditák nem éppen szívélyesek, egy kis erőfitogtatás után már nem kérik a kamatot elég az 5000 rubel, a tartozás lerendezve. (Ha egy jó kis mókát akarunk, akkor pénz helyett ólommal fizessünk neki. Nincsenek olyan sokan csak vagy 15-en, nem téma:)))) Ekkor Kamatostól megszerezhetjük a kedvencemet a dobtáras sörétes puskát az eliminator-t. Majdnem biztos, hogy ezzel a fosztogató bandával később is össze fogunk futni, és ha akkor akarjuk majd megszerezni nyílt terepen sokkal nehezebb dolgunk lesz. Az is előfordult, ráadásul többször is tehát gondolom nem véletlen, hogy az egyedül sétáló Kamatos-ba belebotlottam a parkoló és a janovi állomás közötti területen.) Az utam tovább folytatom a konténer raktár felé ahol Mityájt tartják fogva. A vasúti felüljárón megyek keresztül a Volhóv légvédelmi rakétatelep felé. Ott található a B205-ös kivonási pont. Most nincs idő vele foglalkozni, mert túl sok a zombi a telepen, úgy döntöttem, majd később megyek oda vissza. Tovább haladva az úton egy kis híd közelében stalkereket veszek észre. Odamegyek beszélni velük, akkor derül ki, hogy egykori Monolitosok. Valami történt velük, nem emlékeznek semmire ezért a segítségemet kérik. Megígérem nekik, hogy beszélek Janov lakóival. A banditatábornál nem fogadnak valami szívélyesen, de miután közlöm velük, hogy mi járatban vagyok, akkor hátra irányítanak a főnökükhöz. A főnök 15000 rubelt vagy egy megfelelő képződményt kér a túszért. Kifizetem az összeget, erre elengedik Mityájt. Elindulunk kifelé, de félúton a konténerek között megint megállítanak. Itt két lehetőségünk van, fizetünk vagy harcolunk. Mivel Mityájnak nincs, fegyvere ezért úgy döntök, hogy inkább fizetek. A kapuhoz érve beszélek Mityájjal és egy-kettőre az állomásnál vagyunk. (Ha valaki mégis a harc mellett döntene hiszen egy FPS játékról lenne szó, akkor miután beengedtek a banditák a főnökükhöz, menjünk be a belső helységbe ahol a fogoly is van, és onnan kiindulva irtsuk a rossz népet (~18 fő). Így megmarad a pénz és a zsákmányolt fegyverek is eladhatóak.) Először Vánóval közlöm az örömhírt, hogy nincs több tartozása, majd Grizzlyhez megyek, aki a barátja kiszabadításáért megjutalmaz. Beszélek Shulgával a Szolgálat vezetőjével a monolitosokról, nem bízik bennem ezért nem hajlandó befogadni őket. A Szabadság vezetőjével Lokival is ugyan így járok. Itt jön képbe a gazdatiszt, Morgan PDA-ja, valamelyik frakciót biztos érdekelni fogja. Úgy döntök, hogy a Szolgálatnak ajánlom fel a PDA-t. Kapok érte 4000 rubelt, valamint a segítségemet kérik, hogy a Szabadság katonáit segítsek elzavarni a raktártól, cserébe szabad hozzáférést biztosítanak a raktárhoz. Segítek a szolgálatnak elintézni a raktárnál a szabadságot, ezentúl mindegyik a barátom lesz, és a raktárból is elhozhatok, amire csak szükségem van. (Ez a feladat a számomra egy kicsit érdekes volt. A Zatonban megölt Morgan a szolgálatosok gazdatisztje (raktárosa) volt, aki a meglévő raktárkészletet árulta a banditáknak. Ebből nekem az következik, hogy ez a raktár a szolgálat tulajdona, ezt támasztja az is alá, hogy a raktárban egy szolgálatos páncélt találunk a polcon. Viszont akár melyik oldalt választjuk is, nem a szolgálat van a raktár területén hanem a szabadságosok.) A csata után visszamegyek Shulgához és felvetem újra a monolitos kérdést. Most már bízik bennem és elküldi velem a toborzóit a monolithoz. Miután besorozták őket beszélek Kószával a monolitosok vezetőjével és visszamegyek velük a vasútállomásra, ez a feladat is megoldódott. Ha a Szabadságnak ajánljuk fel a PDA-t pont ugyan azokat a feladatokat kapjuk, csak most velük kell harcolni a szolgálat ellen, és akkor a monolitosokat a Szabadság fogadja be.

A stalkerektől azt az információt kaptam, hogy a vasútállomáson Jar bácsi (Uncle Yar, nagy hosszú mesterlövész puskával) megbízható embert keres, ezért felkerestem. Miután beszéltem vele úgy döntöttem, hogy elvállalom ezt a munkát, erre elvitt Kopacsiba. Azt mondja, ne kérdezzek semmit, csak csendben kövessem. Körülöttünk rengeteg zombi lézeng. Egy aránylag épen maradt ház padlására megyünk, ahol kiderül, hogy mi a feladat. Meg kell ölni 5 zsoldost, akik ebben a pillanatban tűnnek fel velünk szemben a színen. De nem csak a zsoldosokat kell likvidálni, hanem a környéken tanyázó zombikat is, és mivel első körben egymás ellen harcolnak, stílszerű kivárni a küzdelmük végét és akkor már csak a maradékkal kell foglalkoznunk. Miután végeztünk a feladattal Jar bácsi elmeséli, hogy miért kellett végezni ezzel az 5 bérgyilkossal. Természetesen bőkezűen megjutalmaz. Utána visszamehetünk vele a vasúti állomásra, vagy maradhatunk és átvizsgálhatjuk a hullákat zsákmányra vadászva. (Mindenképpen érdemes a hullákat átkutatni, mivel elég komoly arzenállal vonultak fel ellenünk. Az épület közelében lévő kanalas gép fülkéjének találunk egy Veles detektort, azt is vegyük fel.)

Egy kis pihenő után ideje szétnézni a tudósoknál. A bunker előtt négy stalkert látok. A vezérüket Topolnak hívják. Szóba elegyedek vele, sok hasznos információval lettem gazdagabb. A bunkerben megismerkedek Novikovval, igaz még nincs meg a három detektor, de majd megszerzem. Beljebb egy katona van és egy stalker. A katonáról kiderül, hogy az egyik helikopter másodpilótája volt, nem volt hajlandó elárulni sok mindent. Garikkal szóba elegyedve kiderül, hogy unatkozik, már menne Pripyatba. Csak a tudósokkal kötött szerződés miatt van még itt. Felajánlom, hogy segítek neki megszerezni a hiányzó képződményeket, amit hamarjában tudok is teljesíteni mert éppen van nálam Galacsin és Húscafat, oda is adom neki. Beljebb két tudós található. Ozersky professzorral beszélek először, aki azt a feladatot adja, hogy keressem meg az Oázist, egy legendás helyet, ahol mindenki meggyógyul (Ozersky-től vásárólható a Svarog prototípus detektor, nem olcsó de megéri. Ha felvettük a 3 Veles leszállitására a megrendelést Bagolytól akkor fogunk majd egyet kapni, de ha nem akkor tőle mindenképpen vegyünk egyet.). A másik prof. Hermann, beszélek vele is a bunkerről, a kutatásaikról és a zsoldosokról. Ő is ad egy feladatot, be kell menni egy változó pszi- mezőbe. Topollal kell egyeztetnem erről a feladatról, elindulok a stalkerekkel az alagúthoz. Az alagútban 3 zombi és néhány rágcsa fogad, de sikeresen elintéztük őket. Van nálam pszi blokkoló, amit rögtön beélesítek. Megyek, megkeresem a változó pszi-mező okozóját. Miután megtalálom a képződményt, magamhoz veszem és elindulok kifelé. Igen ám csak látom, hogy nagy baj van. A stalkerek a fejüket fogják és összegörnyednek fájdalmukban, sőt az egyikük rám lő. Egy irányító jelent meg az alagútban, gyorsan el kell intézni mielőtt odavesznének az emberek. Odaszaladok az irányítóhoz és közelről lelövöm. Miután vége lett a lidércnyomásnak, beszélek Topollal aki egy rejtekhely koordinátáit adja cserébe a megmentésükért. Visszaérve a bunkerhez Hermanntól átveszem a jutalmamat, valamint veszek tőle egy Veles detektort. Újabb feladatot kapok a proftól, anomália mérő műszereket kell telepítenem, amiket Novikov-tól tudok átvenni.

A stalkerektől kapott rejtekhelyen találok egy újabb detektort, most már meg van a szükséges 3 darab, így irány vissza Novikov és átadom neki őket, már csak Bagollyal kell beszélnem a részemről.

Elindulok elhelyezni a letapogatókat. A parkoló van hozzám a legközelebb, ezért arra veszem az irányt. A hídra érve kíváncsi leszek a világító vonatra, ezért úgy döntök, hogy közelebbről megnézem, a stalkerek is azt mondták, hogy kutassam át szerszámok után. A hídról a tetejére ráugorva, a szerelvény túlsó végén a tetőnyíláson át jutok be a vagonba. Vigyázva, hogy ne sérüljek meg óvatosan átkutatom a szerelvényt. A vagon másik végén meglepetésemre szerszámokat találok az ülésen, birtokba veszem, majd a közeli ablakon kiugrom és irány a parkoló. A torony környékén nagyon sok az elektromos anomália és a sugárzás is eléggé magas. A megfelelő helyre lerakom a detektort, majd felveszem a képződményt. Amint itt végeztem a kátrány-anomália felé veszem az irányt. Itt is elhelyezem a letapogatót és felveszem a talált képződményt. A harmadik letapogatót a betonkád-anomáliánál kell elhelyezni. Ez különösebb nehézséget nem jelent, leszámítva néhány szörnyet, akik épp ott lebzselnek. A képződmény felvétele egy kis gondba ütközik, de ha jól körülnézünk, akkor a megoldás azonnal nyilvánvalóvá válik. A beton oszlop tömbökön kell elugrálni a platformig, Tomb Raider-en felnövők előnyben:))) A másik nem annyira kézenfekvő megoldás, hogy fentről esünk rá az acél platformra. A stalkerek szerint az üzem mellett található a garázsban lehet szerszámokat találni. Innen csak egy ugrás, tehát arra veszem az utam. A hídnál banditákba botlok, akik nem veszik jó néven a jelenlétemet. Miután elintéztem őket, kiderül, hogy Szultán emberei voltak, és az egyikük páholta el Bütyköt a vasúti állomásnál. Miután összeszedtem pár dolgot folytatom az utam a garázshoz. Az emeleten elég sok elektromos anomália van, amiből az következik, hogy képződmény is lesz a környéken, és nem tévedtem. Felveszem a képződményt, majd folytatom a keresést a szerszámok után. Meg is találom az épület túlsó végén egy zöld kétajtós fémszekrényben. Szerencsére a visszautat megspórolhatom, mert a közelben van egy vészkijárat és nem kell megint az anomáliákon meg a csöveken átvergődnöm. Visszamentem a táborba és odaadtam Nitrónak a szerszámokat, amiért további árengedményt adott.

A Vadász által rám bízott küldetés teljesítését vettem sorra, ezért az alagút felé vettem az irányt. Itt nem kis meglepetés ért, nem csak tárgyak repkedtek felém, hanem a fegyver is kiesett a kezemből. Törpe mutánsok (Burer), vagyis zsonglőrök tanyáznak itt. Nekem a kés használata jött be a leginkább, ezt a fegyvert nem csavarták ki a kezemből, igaz a pszi-blokkoló használata is sokat segített. (A későbbiek során hozzájutunk a Gauss puskához, azzal 1 lövés is elég az undormányoknak. A pszi-blokkoló helyettesíthető a megfelelő képződménnyel, illetve a ruha ilyen jellegű fejlesztésével. Szükség azért van rá, mert nem elég hogy ki tudják kapni a kezünkből a lőfegyvereinket de még képesek fizikailag is mozgásképtelenné tenni minket.) Miután végeztem a szörnyekkel a bánya felé vettem az irány. Képződmény keresés közben a hatalmas kotrógép karja alatt egy sérült stalkerbe botlottam, Szilánk a neve. Segíteni próbáltam neki, de sajnos már nem lehetett. Mielőtt meghalt elmesélte, hogy egy másik stalkerrel aki a Szabadságnál szolgál jött ide képződményt keresni, az vezette bele őt a gáz anomáliába, majd itt hagyta amikor megsérült. Arra kért, hogy bosszuljam meg. Miután meghalt, a vasúti állomás felé vettem az irányt. A kotrógép fülkéjében van némi ellátmány, érdemes meglátogatni, feljutni a fára felugrálás majd átugrás segítségével lehet. A vasúti állomáson a Vadászhoz mentem és elmondtam, hogy mire jutottam. Felvettem a jutalmam, majd kifelé menet az ivóba meghallottam ahogy Flint éppen élménybeszámolót tartott a kavicsbányában tett kalandjáról. Egyből rájöttem, hogy Ő volt az aki otthagyta Szilánkot meghalni. Kérdőre vontam, de azt felelte, hogy egy Szabadságos katona szava többet ér, mint az enyém, majd elkezdte mesélni a zatoni vadászkalandját, amit Gontával hajtott végre. Egyből rájöttem, hogy ez az ember nem más, mint Szarka. Shulgához mentem és közöltem vele, hogy Flint vagy, ahogy Zatonban ismerik Szarka miket csinált. Azt mondta, hogy a Szabadság sem nézi jó szemmel amit ez az ember csinált, és intézkedik. Ezzel megbosszultam Szilánkot. A Navigátorhoz mentem, hogy vigyen el Zatonba. Miután megérkeztünk a Skadovskhoz elmondtam Gontának, hogy megtaláltam Szarkát, amiért meg is jutalmazott. Bagolyhoz mentem és elmondtam neki, hogy a detektorokat odaadtam Novikovnak. Azt mondta várjak türelemmel, majd jelentkezik, ha lesz valami. Gondoltam szétnézek egy-két képződményért, ezért elindultam a leégett falu felé. Még oda se értem, amikor Bagoly üzent, ezért visszamentem hozzá. Ekkor elmondta, hogy Szakáll felrúgta az üzletet, nem akar fizetni. Szakáll azt állította, hogy semmiféle üzletet nem rúgott fel és nekem adott egy Svarog detektort. Megkért, hogy Noétól próbáljak szerezni egy Iránytű nevű képződményt, mert nagy szüksége lenne rá. Visszamentem Bagolyhoz és kértem a részesedésem. Most két lehetőségem volt. Az egyik, hogy a kereskedő kifizet, és ezzel az ügy lezárva. A másik az, hogy nem kérem a pénzem és elmegyek Szultánhoz. A banditavezért választottam, ezért elindultam beszélni vele. Szultán szét akarja cseszni Szakáll üzletét, ezért arra kér, hogy neki vigyem el az Iránytűt. Elmegyek Noéhoz, aki ad is egy képződményt. Most választhatok, hogy kinek adjam oda. Úgy döntöttem a képződmény Szakállé lesz, ezért neki adtam oda. Ha most visszamegyünk Noéhoz, akkor kapunk még egy Iránytű képződményt. Amikor odamegyünk Szultánhoz, akkor nem veszi el a képződményt, ha nem lehord, hogy jól átvertem, és az Iránytű megmarad nekünk! Ez a küldetés is letudva. Most már visszamehetek Janovba.

Ideje visszamenni a tudományos bunkerhez és ott is felvenni a jutalmat. Hermann további letapogatók elhelyezését kéri tőlem, amit elvállalok, ráérek. A Hamukupac anomáliához veszem az irányt, mert az van közelebb. Elhelyezem a letapogatót, képződményt keresek, majd egy kicsit szétnézek a környéken is. Állítólag néhány stalker ufót látott errefelé repülni. A tüzes anomáliák mögött egy szűk ösvény van ami egy kráterszerű területre vezet és tényleg találok itt egy lezuhant 
Átkutatom, és magamhoz veszem a memóriamodulját a rögzített felvételekkel.


A landolást még tanulnia kell a huzalpilótának.

Tovább indulok a Lápos-anomáliához, majd miután ott is leraktam a letapogatót visszamegyek a bázisra. Nitrót megkérem, hogy oldja fel a modult, mert kíváncsi vagyok, hogy milyen adatokat térképezett fel a kémrepcsi. (Novikov a tudományos laborban szintén meg tudja fejteni a kódot, bár kicsit többet kér érte). Visszamegyek a tudományos bunkerhez. Hermann egy újabb feladatra kér meg. A hűtőtoronynál valami szokatlan dolgot jeleznek a műszerek, ezért meg kellene vizsgálni egy fejlett detektorral (csak a Svarog-detektor jó ehhez a feladathoz, a Veles nem!). Természetesen ezt is elvállalom. A bunkerből kiérve a Volhóv rakétatelep felé veszem az irányt. Ideje megvizsgálni a B-205-ös kivonási pontot. A zombikat elintéztem, majd bemegyek az épületbe, ahol még két zombi tanyázik, miután őket is kiiktattam megvizsgálom a kiürítési pontot. A hátsó szobában az asztalon megtalálom Szokolov levelét. A B-205 kivonási pont átvizsgálva. Az épület hátoldalának támasztott lemez egy újabb rejtekhelyet takar, természetesen nem hagyom ki.


Szokolov üzenete.

Szokolov levele tartalmaz egy belépési kódot, lemegyek hát az alsó szintre. A páncélajtó kombinációs zárja kinyílik vele, a kód ezé a záré volt. Bent elintézem a rágcsákat. Mivel a folyosó el van torlaszolva, ezért a szellőző alagúton tudok csak tovább jutni. A nagyteremben egy zsonglőr tanyázik. Miután sikerült elintézni, felmászok a létrán a fegyverraktárba, itt is felszedem amit csak tudok, majd kinyitom a rácsos ajtót és a tudósok bunkere felé veszem az irányt.


RPG 7 a raktárban a földön, im-im-imádom:)))


Kategória: Végigjátszások | Hozzáadta:: stansfield
Megtekintések száma: 2621 | Letöltések: 0
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]