Arx Fatalis végigjátszás Pc
2013-08-31, 2:32 PM


1. A szabadulás, az első küldetés

A sikeres karaktergenerálás után egy cellában lelsz magadra, kissé másnapos állapotban. Erősen fejbe verhettek, ugyanis semmire sem emlékszel, ezért a szomszéd cellában lévő ember (Kultar) az Am Shaegar nevet adja neked. Mivel a börtön ajtaja zárva van, egy csonttal be kell zúznod a fa csapóajtót, s le kell ereszkedned egy alsóbb szintre.

Itt tanulhatsz meg varázsolni, s itt sajátíthatod el a játék lényegesebb fogásait. A feladatod annyiból áll, hogy helyezd üzembe a liftet, melynek a kötelét egy hordóban találod nem messze a színhelytől. Pár pók őrzi a cuccot, légy óvatos. Mikor ezzel megvagy, felmehetsz a liften. Ebben a pillanatban a börtön kijáratánál vagy, melyet egy goblin lord őriz. Cellatársad szerencsére segít neked, így tulajdonképpen nem nehéz kiütni az öreget. Vedd el tőle a farudat és illeszd be a helyére, húzd meg, és menj fel.

Újabb harcok várnak rád, ám itt már komolyabb fegyvert is szerezhetsz. Ha az Intuition pontod elég magas, akkor az alvó goblin lord szobájában észreveheted a benyomható követ (a polcon lévő kulcsot és az aláíratlan papírt vedd fel). A ládában egy kulcsot találsz és némi aranyat. A kulcs a kínzókamra túlsó végében lévő ajtót nyitja, míg a polcon talált kulcs egy kisebb területre vezet, ahol megismerkedhetsz Greu-val, a trollal, aki nem volt hajlandó dolgozni a goblinoknak. Az ő mellékküldetésével egy másik írásban foglalkozunk, ezért most azt tanácsolom, hogy menj fel az emberek világába.

Az eléd táruló látvány nem valami csodás, mindenki halott az őrök közül. Egy másik sorstársuk - mielőtt kilehelné a lelkét – Ortiern-hez, a helyi parancsnokhoz küld téged, aki egy üzenet kézbesítésével bíz meg. Nem máshoz, mint egyenesen a királyhoz kell menned és elmondanod, hogy az átjárót egy kőtorlasz állja el. Segítség gyanánt kapsz egy kereskedői engedélyt, ám ez még nem lesz elég a goblinok kapujánál, ezért hát menj be a tavernába és a börtönből kiszabadított kis féreggel írasd alá azt a papírt, melyet az alvó goblin lord szobájából emeltél el. Mikor ezzel megvagy, érdemes még elbeszélgetned a csapossal, illetve a fent lévő emberkékkel, bár sokra nem mész velük. Játszhatsz is, habár jelenlegi anyagi helyzeted még nem túl rózsás ehhez, mivel a gép csal. A bejáratnál jobbra találhatod a Traveller’s Guild mozgalom bejárati ajtaját, de jelszó hiánya miatt, egyelőre nem léphetsz be. Vedd hát az irányt a goblin kapu felé, ahol a papírokat bemutatva átengednek.

Egy bányába érkezel, ahonnan mehetsz a trollok és goblinok közé, de le is ereszkedhetsz a pókokhoz. Egy-két hasznos holmit találhatsz, nem beszélve a gyilkolásokért járó XP-ről! Ha kitisztítottad a járatot, menj oda a goblinhoz és beszélj vele. Nem fog beengedni a palotába, s mivel a trollok is megtagadják a belépést, kénytelen vagy a bal szélen lévő rejtett folyosót használni. Egy elhagyatott helyre érkezel, ahol sok pók és patkány van. A kiutat szerencsére könnyen megtalálhatod, de vigyázz, az egyik pókot még nem tudod legyőzni, ám ha felismered, hogy melyik az, akkor könnyedén elmenekülhetsz (ez szerencsére nem nehéz, mert ez az egyed társainál jóval nagyobb méretű és a kinézete is sokkal „ocsmányabb”). Miután megtaláltad a felvezető utat, Arx városába érkezel.

Érkezésed pillanatában rögtön egy őr fogad, aki azt tanácsolja, hogy menj Cargo-hoz, a parancsnokhoz. Könnyedén megtalálhatod a helyes ajtót, mivel fémből készült, és nem hasonlít más bejárati ajtóhoz (Miguel, a kovácsmester házával szemben van). Cargo elmagyarázza, hogy merre találod a kastélyt. Mikor átadod az üzenetet Lunshire királynak, ő a trollokhoz küld téged egy irománnyal, melyben a segítségüket kéri, így nincs más dolgod, mint visszamenni a troll birodalomba. Előtte még szétnézhetsz Arx városában, megismerheted a Maria-t, lányát, a kis Shany-t, Gary-t a bankvezetőt, menyasszonyát Alicia-t és a többi.

2. A trollok szívessége

Mikor átadod a papírt az „ajtónállónak”, beléphetsz a trollok birodalmába. A tűznél megismerkedhetsz egy újabb goblinnal. A királyt két balkanyar után találod meg. Ő közli veled, hogy szívesen segít, de mivel ellopták a bálványukat, csak alku fejében hajlandó elhordatni a köveket. Szerezd nekik vissza az idolt! Mielőtt távoznál, nézz szét a bányákban. Csákánnyal két gyémántot és egy rubint is kivájhatsz a falból, de ha ügyes vagy, még egy rúnát is találhatsz. Miután kimész, a tűznél álló goblin elárulja neked, hogy hallott egyet s mást az idolról, s úgy tudja, hogy a goblinoknál van. Közreműködésének köszönhetően bejuthatsz a sumák teremtmények közé.

Első utad a királyhoz vezessen. Az őrök sajnálatos módon nem engednek be hozzá, így tanácstalan maradsz. Menj fel a szobájába, és kutasd át a szekrényét, fiókját! A szekrényben egy varázstárgyat találsz, míg a fiókban a sok csecsebecse mellett egy iratot, amiben az áll, hogy a királynak tilos bort adni, mert meghajtja a gyomrát. Neked se kelljen több, menj a konyhába, s amikor a szakács nincs ott, tegyél bort a pitébe. Mikor őfelsége belekóstol a süteménybe, megindul a gyomra, így lehetőséged lesz bemenni a trónterembe. A széf kombinációja 5-5-9-9. A ládában egy fenyegető levelet találsz, míg a kart meghúzván a kincstárba mehetsz be, bár nincs értelme, mert amint bemész, a goblin lordok érthetetlen módon lerohannak. A csillár másik oldalán egy varázsrúna hever, azt vedd fel.

Hiába cselekedtél ennyit, nem jutottál előbbre. Egyetlen esélyed a goblin barakk, ott hátha szagot fogsz. Szerencséd van, ugyanis Atok furcsa viselkedése után úgy döntesz, hogy körülnézel a szobájában. A párna alatt találhatsz egy kulcsot. Ezután menj a kincstárba, ám az őr nem fog beengedni, Atok parancsára hivatkozva. Kezdenek a dolgok gyanúsan festeni. Kérd meg a királyt, hogy engedjen be, s miután bejutottál a goblinok féltve őrzött helyére, a ládát nyisd ki a párna alatt talált kulccsal. Kintről csörömpölést hallasz ekkor, s Atok toppan be. Hirtelen minden megvilágosodik, a kis surmó a főkolompos. Meg kell küzdened vele. Vigyázz, ő maga nem nagy ellenfél, de a fegyvere annál inkább. Miután legyőzted tedd el a szablyát és a gyűrűt is. Ideje a trolloknak visszaadni a bálványt…

3. A rituális gyilkosság kinyomozása

A trónteremben Felnor és a király éppen a becsapódó meteoritról beszélgetnek, mikor közlöd a jó hírt. Lunshire király boldogan fogadja a jelentésed, az ünneplés azonban hamar félbeszakad. Cargo lélekszakadva jelenti, hogy az asztrológust, Falan Orbiplanax-et rituális módon meggyilkolták. Igen, jól gondolod, megvan az újabb feladatod: derítsd ki, hogy ki tette ezt. Menj a könyvtárba, beszélgess el Chinkashh-hal, és Fernol-lal is válts pár szót. Olvasd el a tőle kapott papírt, majd menj be Orbiplanax szobájába. A rejtvény igazán könnyű, 2-4-8 a széf kódja. Mikor ezzel megvagy, egy hosszabb mozi keretében kiderül, hogy ki is vagy valójában. Folytatás gyanánt nem kell mást tenned, mint megkeresni a titkos templomot. Menj le a várbörtönbe és beszélj Erzog-gal az árulóval, aki elmondja neked, hogy a titkos templom a Traveller’s Guild-ben van. Elárulja neked még a jelszót is, így irány a taverna! Mikor kimész a várból, a kígyónő megtanít a teleportkapuk megnyitására. Ha a városban eddig még nem néztél szét, akkor most megteheted.

Menj be a tavernába és fordulj le rögtön jobbra. Állj az ajtó elé és klikkelj rá kétszer. Az őr jelszót kér, s mikor elmondod neki, szabad az út. Odalenn sajnos már nem lesznek ilyen barátságosak veled. Az utadban álló papokat öld meg (az iratokat, Akbaa köveit, illetve a gólemszívet vedd el tőlük!), majd amikor egy körcsarnokba érsz, az irányt jobbra vedd. Amolyan mészárszék-féle helyre érkezel, átkelni viszont nem tudsz a csontokon, így vissza kell menned. Lehet, hogy fölösleges volt idejönnöd, de legalább már tudod, hogy mi a következő feladat. Menj be a másik ajtón. Itt egy energiamező állja el az utadat. Nincs más választásod, a megmaradt egyetlen kapu fele kell menned. Fordulj balra, menj fel a lépcsőn. A szobában lévő papot öld meg, szedj el tőle is mindent. Egy másik szobában egy energiamező likvidáló varázslatot találsz, míg a legfelsőben italokat kevergethetsz (magas Intuition érték fejében egy rejtekajtót is kinyithatsz). Amint kiszórakoztad magad, térj vissza az energiamezős szobába és lődd ki. Egy elágazáshoz érkezel, ahonnan 3 irányba mehetsz tovább. Először tedd be a szívet abba a gólembe, amelyiknek nincsen, majd parancsold meg neki, hogy kövessen. Menj jobbról a legelső elágazás felé, és a gólemet csalogasd rá a benyomható kőlapra. A súly elégnek bizonyul ahhoz, hogy a rács felnyíljon. A bent lévő kart húzd meg, majd menj a második elágazáshoz. A kód 1-1-3. Miután beütötted, húzd meg a kart. A harmadik elágazás rejtvénye rendkívül találó. A papíron lévő utalás szerint, amint kinyitod az első ajtót, és a folyosóra lépsz, csukd be magad után! Tégy így a másodikkal is, majd húzd meg a kart. Ha jól végezted a dolgod, akkor egy mozi keretében egy híd emelkedik a mészárszék felé. Menj vissza hasonló procedúrával, majd ments egyet!

A rituális teremben az újdonsült asztrológus fogad téged. Most már elég nyílvánvaló, hogy ő ölte meg Falan Orbiplanax-ot. Veled mégsem mer megküzdeni a gyáva, inkább rádküldi az egyik teremtményét. Ha van Fireball varázstekercsed, akkor gyorsan lődd ki rá, mert olyan gyors, hogy nem igazán lesz alkalmad többet varázsolni, csak a kardodban bízhatsz! Erős a kicsike, de ha már elérted az ötödik szintet, akkor pár erős ütés, és sok kitérés után a padlóra küldheted (ajánlatos a feje búbját ütni). A movie után a lány megköszöni a segítséged, majd lelép. Neked még van egy feladatod, el kell pusztítanod a meteort, ám képtelen vagy rá, így csak félsikerrel, de vissza kell térned Lunshire királyhoz.

4. Krahoz és Zohark

Felnor sejtette, hogy a küldetésed sikertelen lesz, így a következő kupaktanácson már elő is jön a legújabb ötletével. Találd meg Krahoz-t és Zohark-ot, a két varázsgyűrűt, melyeknek egyesített ereje képes lesz elpusztítani a meteort.

1. rész – Krahoz

Krahoz valaha a királyi családé volt, de még régen rablók mészárolták le őket és újszülött lányukat. Nem kapsz túl sok támpontot, így további információért menj el a könyvtárba. Itteni kutatásaid után úgy döntesz, hogy célszerű felkutatni a rablókat, hátha még élnek. Menj hát a 4. szintre, ahol nagy meglepetés ér. Találkozol azzal a lánnyal, akit megmentettél, s amikor később megtudod, hogy ő a banda vezére, végképp tátva marad a szád. Elmondja továbbá azt is, hogy a Krahoz náluk van, de csak akkor adja oda neked, hogy ha a kriptából elhozol nekik egy ősi pajzsot. Ők hiába próbálták megszerezni, a felderítők sose tértek vissza. Menj vissza Arx városába és Cargo-tól kérd el a kripta kulcsát, majd lépj be a városi temetőbe.

Az első szinten gyakorlatilag nem találsz ellenfelet magadnak, leszámítva egy-két patkányt, illetve pókot. Remélem, van csákányod (ha nincs, akkor gyorsan menj fel Maria-hoz, és vegyél egyet), ugyanis fel kell csapnod sírfosztogatónak. Rámold ki az összeset! Ha ügyes voltál, akkor a birtokodban kell lennie egy kulcsnak, egy áldozati tőrnek és néhány vésett rúnakőnek, illetve egy botnak. A botot illeszd be a helyére. Az újabb szentélyben egy kulcsot kell találnod. Az áldozati tőrrel a csarnok közepén álló kőszobor kőedényébe kell csepegtetned a saját véredből, mire az oldalakon lévő vasrácsok felnyílnak, te pedig egy újabb kulccsal leszel gazdagabb. Ez nyitja a lejárattól jobbra lévő ajtót, ahol a bal sarokban lévő harcos kardját elforgatva le tudsz ereszkedni a következő szintre.

Itt már kicsit húzósabb a pálya, rögtön két élőhalottal találod magad. Egyelőre fekszenek. Egyelőre. Az egyik mellett egy kő hever, azt rakd a benyomható lapra, majd húzd meg a két kart. A két zombi felébred, te pedig választhatsz. Vagy kinyírod őket (átszúrod a szívüket a karókkal), vagy gyorsan leszaladsz és meghúzod a kart. Végülis lényegtelen, ugyanis amint leérsz, egy újabb csata vár rád. Gyűrd le az ellenfelet, majd indulj balra. Nézz szét figyelmesen, ugyanis rengeteg csapda van elrejtve. Eme szintet nem szeretném túl részletesen bemutatni, a lényeg annyi csupán, hogy a középső folyosón található két kar a két felső ajtót nyitja, míg a két alsóhoz kulcsok kellenek, melyeknek a birtokodban kell lenniük. A falban találhatsz két benyomható kőlapot. Nyomd be őket, mire felnyílik a folyosó végén lévő rács. Usgyi! Vigyázz, mert középen csapda van, ezért tanácsosabb a széleken menni, de ha nincs Speed varázslatod, akkor meg fogsz sérülni, ugyanis pont akkor érsz majd át, amikor lezáródik a vaskapu. Lenn már könnyebb a helyzeted. Kutass át megint minden helyiséget, majd a három rács előtt található kőlapokra rakj egy-egy követ (az egyik szobában lelhetsz rájuk), minek következtében az utad megnyílik a harmadik szint felé.

Egy sírcsarnokba érkezel, s amint közelebb mész, egy múmia támad rád. A paralizálása kissé tápos, magyarán távolsági fegyvert/varázslatot használj. Miután megölted, forgasd ki a sírokat. Egyet nem tudsz felnyitni egyelőre, ennek a megoldása kicsit még várat magára. Menj fel mindkét oldalon, és minden egyes teremben keressél olyan rúnát, mint amilyen a rúnaköveken van! Az egyik teremben találhatsz még egy ilyet, így összesen hat darabnak kell lennie nálad. Miután feljegyezted a szimbólumok termenkénti állását, a rácsajtóknál lévő karokat húzd meg, majd lépj be a belső szentélybe. Egy kísértet őrzi a sírt, s egy rejtvénnyel fogad téged. A megoldás a szimbólumok termenkénti helyzete, így remélem felírtad az állásukat. Ha ezzel megvagy, akkor arra kér, hogy helyezd el a köveket a kis barna „házakon”. A feladat magától értetődő, a megfelelő álláshoz a megfelelő szimbólumú követ kell tenni. Mikor ezzel végeztél, bejuthatsz a belső szentélybe. A sírban megtalálod a pajzsot, mellette pedig egy kart, melyet meghúzva a sírcsarnok felnyithatatlan sírja kinyílik. Célszerű a szentély másik végében megkeresni a benyomható követ, ugyanis az így kinyílt rejtekhely egy rúnához vezet.

Nincs már más dolgod, mint visszatérni. Lemerészkedhetsz ugyan a negyedik szintre is, ám a főküldetéshez nem szükséges és elég veszélyes is (később ugyan vissza kell térni ide, de csak később…). A sírcsarnokban egy lich és egy zombi támad rád. Az élőhalott nem nagy ellenfél, de a lich lelassít, lemerevít, és villámot lő beléd. Miután legyőzted irány a rablókhoz! Mikor átnyújtod a pajzsot, a vezető felfedi előtted a titkát. Ő Alia, a királyi család állítólagos megölt újszülöttje. A történet alapján kiderül, hogy a kígyónők is alaposan kavargatják a lábast. Nem is baj, hogy megtuttad ezt a kis titkot, ugyanis következő utad Edurneum, a csúszómászók földjére vezet. Mielőtt azonban odamennél, menj vissza a várba és a Falan Orbiplanax sírjában talált kulccsal nyisd ki az asztrológus ládáját. A tartalma elég korrekt.

2. rész – Zohark

A hatodik szinten, kisebb keresgélés után végül megtalálhatod a birodalmat, s az őrt megkérve, be is léphetsz. Keresd meg Zonkashh-t és kérd el tőle a Zohark-ot. Ő szívesen odaadja neked, de előtte teljesítened kell az Illúziók Templomának a kihívásait. Megkapod a kulcsot, így menj vissza, és a másik irányba haladván, eljuthatsz a kívánt helyre. Legelőször egy Reveal varázslattal kell semlegesítened a karoknál lévő illúziót. Ezután lőjj egyet a rács mögött látható aranykígyóba (nyíllal, vagy Magic Missile-lal), minek köszönhetően felnyílik egy láda, melyhez az előző teremben lévő rejtett kar meghúzásával juthatsz el (a kar meghúzása után keresgéljünk a függönyök mögött). Ha a ládából kivettük az aranykígyót, lépjünk be az Illúziók Templomába.

Utunkat egy vasrács állja el. Menjünk be a tőle jobbra lévő szobába. A lépcső egy kristályhoz vezet, mely egy karra mutat. Hosszas gondolkodás után csak azt tudom tanácsolni, hogy mindegyik karhoz helyezzünk el egy tárgyat a repertoárunkból. Ha ez megvan, akkor nézzünk bele a kristálygömbbe, és mindig az aktuális kart húzzuk meg. A rács a hatodik kar meghúzása után kinyílik, mi pedig továbbmehetünk.

Haladjunk balra és küzdjünk meg a szellemmel. A legyőzése után nézzünk szét figyelmesen! Találnunk kell egy rejtekajtót, melyen nemes egyszerűséggel sétáljunk keresztül. Itt mindegy, hogy melyik irányba vesszük az utunkat, de ügyeljünk! Amint úgy érezzük, hogy valami furcsa történt, forduljunk meg és menjünk ki a folyosóra. Ezzel ügyesen rájöttünk a tükörcsapdára, de még koránt sincs vége a rejtvényeknek. A kőtábla fölött figyeljünk fel a benyomható kőlapra, majd távozzunk az így kinyílt rejtekajtón keresztül. Egy terembe kell érnünk, melynek a közepén egy urna van. Tegyük bele az aranykígyót és vegyük fel a Zohark-ot. A két őrző ekkor ránk támad, verjük őket agyon, majd menjünk a kígyókirálynő elé. Útközben egy halott őrt találunk, olvassuk el a nála lévő papírt. Újabb gázról értesülünk: áruló van közöttünk, ám nem tudjuk, hogy ki. A cetli elolvasása után menjünk a benne foglalt helyre (kristálybarlangok).

Itt újabb két kígyónőt kell legyőznünk. Az egyiknél egy újabb cetlit találunk. Miután elolvastuk, vegyük az irányt Akbaa temploma felé. Két úton is mehetünk (tavernából, vagy a goblin börtönből), rátok bízom a választást. Miután legyőztünk mindenkit, a meteort pusztítsuk el. Vegyük fel a folyamat során képződött port, majd térjünk vissza a királyhoz hírül adni a jó hírt. A teleportkapunknál egy sebesült őrrel futunk össze, aki elmondja nekünk, hogy az Ylside-k lerohanták a várat, és a király börtönben van. Kimenvén a szobánkból rengeteg szörnnyel futhatunk össze, s mivel elég erősek, azt tanácsolom, hogy ne kóboroljunk, hanem egyenesen a börtönhöz menjünk. Mikor odaérünk kiderül, hogy az egész csapda volt, de szerencsére Kultar, a cellatársunk megment minket, így a csatornán át egérutat nyerhetünk. Kiérvén megtudhatjuk, hogy Cargo-ék a várat visszafoglalták, így ismét térjünk be és beszéljünk a királlyal.

5. Az „über alles” kard

Felnor már megint előre sejtette, hogy nem fogunk sikerrel járni… Ezúttal azonban nem lacafacázik többet, megmondja konkrétan, hogy tápolni kell, mert Akbaa démonná fog változni. Egy hiperszuper kard elkészítésével bíz meg téged, s azt is elárulja, hogy melyik könyvben van a tuti recept. Menj a könyvtárba, Cinkashh viszont nem rendelkezik ezzel a könyvvel. Megtudod, hogy a holmi a nővéreinél van, így menj le ismét a hatodik szintre, és a könyvtárastól kérd el. Beszéljél Zinkashh-sal is, aki tulajdonképpen megerősíti a könyvben foglaltakat. Ezután az utad a kripta felé vedd, ideje bejárni a negyedik és az ötödik szintet.

A negyedik szinten gyakorlatilag nem találsz legyőzőre, így könnyedén kifosztogathatod a sírokat. Előrébb haladván egy labirintus-szerű helyiségbe érkezel, ahol meg kell húznod az összes kart (jobbra ez első tabu). Tulajdonképpen nem igényel ez a rész nagy intelligenciát, egyedül azzal a karral vigyázzunk, amelyiknek köszönhetően egy kulcsot tudunk szerezni, azt ugyanis vissza kell majd állítani a normális állapotába. Ha jól végeztük a dolgunkat, akkor egy teremben kell érkeznünk, melynek a közepén Poxselis király szobra van. Vigyázzunk, ugyanis két szellem ront nekünk, még szerencse, hogy látni a fegyvereiket, így nagyjából tudhatjuk, hogy hova kell sózni. Miután legyőztük őket, figyeljük meg, hogy a szobor éppen melyik karra mutat. Mindig azt a kart húzzuk meg, amelyikre mutat, s kis idővel felnyílik a távoli vasrács. Tovább menvén egy újabb szellemmel futhatunk össze, előbbiekhez hasonlóan tudjuk legyőzni. Az előttünk lévő négy teremből kettő zárva van ugyan, de a másik kettőben megtalálhatjuk az azokat nyitó kulcsokat. Lebegjünk át a karókon, majd húzzuk meg a megfelelő kart, hogy a visszaút nyugisabb legyen, majd ezután fáradjunk le az ötödik szintre.


A termekben vegyük fel az urnákat, majd illesszük bele a kőállványokba, mire Poxselis király sírja megnyílik. A sisakját azonnal vegyük fel, majd térjünk vissza. Útközben két lich támad majd ránk, kissé rázós lesz a csata, de nem lehetetlen megölni őket. Közben ügyeljünk arra is, hogy mindig a sisak által jelzett nyilak útvonalán menjünk, különben a kijárati rácskapu nem fog kinyílni. Amint kijutottunk, irány a törpék világa. Célszerű felmenni a városba, bevásárolni, majd leteleportálni Ederneumba, s onnan haladni lefele.

Nem írom le a törpékhez vezető utat: eltévedni szinte lehetetlen, csupán harcolnunk kell. Mikor leérünk a nyolcadik szintre, azon kapjuk magunkat, hogy csak mi vagyunk itt, a kis lények eltűntek. Mivel egyik kulcsunk sem nyitja az ajtajaikat, muszáj a vájaton át behatolni a konyhába, ahol egy szörny támad ránk. Kár megmérkőzni vele, ugyanis legyőzhetetlen, így nem tehetünk mást: menekülnünk kell. Haladjunk egyenesen, balra az utolsó előtti vájaton forduljunk be, a lávatenger felett lévő talapzatokon ugráljunk át és menjünk le addig, míg zsákutcában nem találjuk magunkat. A halott törpétől szedjünk el mindent, majd a kulccsal nyissuk ki a fent lévő, zárt ajtót. A szörny már ott vár ránk, szóval sietnünk kell. A második vájatnál forduljunk be, a gépbe helyezzük bele az energiakövet, majd másszunk fel a létrán. Húzzuk meg a kart, hogy lássuk az eredményét. Ezután nem kell mást tennünk, mint egy törpehúst a zúzó alá tennünk, s meghúzni a kart, hogy a lakmározó szörnyet osszelapítsuk (célszerű itt menteni, mert én csak sokadikra tudtam elintézni a kicsikét). Miután végeztünk vele, menjünk le és térjünk be az irodába. Vegyük fel a kulcsot és húzzuk meg a kart, majd miután felvettük a kétkezes kard készítéséhez szükséges mintát, induljunk vissza. A könyvben olvasottak szerint mitrillre van szükségünk. Mikor a kovácsműhely felé indulnánk, a szörny újból elénk toppan, így vissza kell mennünk az előző helyiségbe, s meg kell húznunk a folyosó melletti kart, minek köszönhetően a rácsok felnyílnak, s a bestia végérvényesen a lávák martalékává válik.

Most már nyugodtan lemehetünk a bányába (természetesen a folyosón lévő termeket fosszuk ki, és a bányában is vegyük fel az energiakövet). Mitrillt csak a főcsarnok fadeszkáin át vezető út végében találunk, s oly nagy, hogy nem fér bele a hátizsákunkba, így cipeljük a zúzóhoz és aprítsuk össze rendesen. Miután ez megvan, irány a kovácsműhely. Először a kisebb gépet hozzuk üzembe egy energiakővel. Helyezzünk bele 2 mitrillt és a meteor felrobbanása során keletkezett port. Egy keveréket kapunk, s ezt a nagyobb gép tetején lévő urnába kell helyeznünk. A kardmintát tegyük a bal oldali helyre, egy energiakővel hozzuk működésbe a szerkezetet, mire az elkészíti nekünk a kardot.

Sárkánytojásra van szükségünk. Ehhez Greu barlangján keresztül juthatunk el. Lebegjünk, majd menjünk be a jégbarlangba. Haladjunk felfele, míg egyszer csak a lépcsőnek vége nem lesz. Karaktered ekkor megjegyzi, hogy képtelen átugrani, hacsak nem tudja lerobbantani az egyik cseppkövet a mennyezetről. Tegyünk így, majd hol lebegve, hol ugrálva haladjunk tovább addig, míg el nem érünk a sárkányhoz (eltévedni nonsense). Szerencsére nem ellenséges sárkánnyal állunk szemben, ám a tojást csak akkor adja oda, hogy megválaszoljuk, hogy hány pikkelye van. Ha nem éreztek bűntudatot, akkor inkább öljétek le a dögöt, legalább kaptok némi XP-t. A tojást vigyétek el Zinkashh-hoz, aki közli veled, hogy csak akkor hajlandó megbűvölni a kardot, ha kiadod a rablók rejtekhelyét. Én azt tanácsolom, hogy célszerűbb elmenni Alia-hoz, így tedd ezt. Add oda a lánynak a két gyűrűt, mire a lány olyan boldog lesz, hogy rögtön az ágyba mentek. Ezután még a kritpából ellopott, ősi erejű pajzsot is megkapod tőle, így igazán boldog lehetsz, hogy nem adtad ki ezt a szépséget a kígyónőknek. Mikor kilépsz a birodalmukból, bűvöld meg a fegyvered! Ha nem tanultad még meg ezt a varázslatot, akkor az ötödik szinten Mopak-tól vehetsz egy ilyen scroll-t.

6. A végső leszámolás

Ezután nincs más dolgod, mint végezni Akbaa-val és a népével. A rejtekhelyüket a negyedik szinten találod, ám mielőtt belépnél, hirtelen megjelenik Alia, aki úgy határoz, hogy felfedi apjának a titkát. Egy szaftos mozi keretében sok mindent megtudhatsz, ám ezután tényleg irány az Ylside rejtekhely! Nem messze a kiindulóponttól találod, felismerni sem nehéz: egy hely, mely egy energiamezővel van védve. A mező átlépése után gyakorlatilag az Ylside-k birodalmában vagy, muszáj harcolnod. Tégy is így, s szedj el mindenkitől mindent. Szerezz egy gyertyát valahonnan, s Iserbius (aka Akbaa) szobájában tedd bele az üres koponyába. A baldachinos ágyból egy kis tok nyílik ki, mely egy kulcsot tartalmaz. Ezzel az ajtó melletti ládát nyithatod, mely egy újabb Akbaa-féle követ tartalmaz. Öt ilyennek kell a birtokodban lennie. Ezeket illeszd be a főtemplom bejárata előtt lévő szegletekbe, s készülj fel az utolsó csatára.

Nem lesz könnyű elintézned Akbaa-t, ugyanis már nem holmi Iserbius-ként fogad téged. Nehezítő tényező továbbá, hogy a csatlósai sem könnyű ellenfelek, de végső soron kifektethető a kicsike. Mikor ezzel megvagy, dőlj hátra, és élvezd a záró képsorokat.
Kategória: Végigjátszások | Hozzáadta:: stansfield
Megtekintések száma: 2556 | Letöltések: 0
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]